کد خبر: ۱۰۴۴۶۸
تاریخ انتشار:۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
گزارشی از واکنش دانشجویان به لغو پخش زنده مناظرات
واکنش های افراد مختلف به لغو پخش زنده مناظرات سرانجام باعث شد تا کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات ریاست جمهوری از موضع اولیه خود عقب نشینی کند.
چندی پیش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از عدم پخش مناظره های کاندیدای ریاست جمهوری به صورت زنده خبر داد و پس از انتشار این خبر، اقشار مختلف مردم نسبت به این اقدام ستاد مذکور واکنش نشان داده و اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.

دانشجویان بسیجی نیز به عنوان قشری فرهیخته و مطالبه گر این تصمیم را از زوایای مختلف بررسی کرده و به آن واکنش نشان دادند. در ادامه مطلب واکنش برخی از دانشجویان استان فارس به لغو پخش زنده مناظرات را بررسی می کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز: تصمیم لغو پخش زنده مناظرات اشتباه است/ وزارت کشور دولت تدبیر و امید از مردم عذرخواهی کند

میلاد حاجی‌زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز  در واکنش به لغو پخش زنده مناظرات بیان داشت: متأسفانه با این تصمیم بسیار غلط، اولاً در اذهان عمومی گرایش وزارت کشور که مجری برگزاری انتخابات است و می‌بایست با در نظر گرفتن اصل بی‌طرفی، عادلانه عمل نماید، به سمت کاندیدای خاص مطرح می‌گردد. دوما باید دید که کدام کاندیدا از مناظره و نقد عملکرد ضعیف خود توسط رقیبان ترس و واهمه دارد.

وی تصریح کرد: از وزارت کشور دولت تدبیر و امید که همیشه ادعای حمایت از فضای آزاداندیشی و تضارب آرا را دارد انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به دلیل اتخاذ این تصمیم اشتباه از ملت شریف ایران به جهت توهین به شعور آن‌ها عذرخواهی کرده و روال برگزاری مناظرات را به روش گذشته یعنی پخش زنده آن‌ها برگرداند.

صادق سوچی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز: لغو پخش زنده مناظرات از ظاهرسازی های دولت حکایت دارد
 
صادق سوچی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز در خصوص لغو پخش زنده مناظرات کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در هر کشوری مناظره های زنده شرطی بر تسلط کاندیداها برای برنامه های خود و ارتباطی مستقیم با مردم است و این امر باعث افزایش مشارکت مردمی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه علیرغم اعلام نماینده دولت مبنی بر زنده برگزار شدن مناظره ها، انتخاب این تصمیم از طریق کمیسیون تبلیغات که دو نفر از اعضای دولتی را شامل است و باتوجه به نظر رئیس صدا و سیما و پیشرفت های فیزیکی صدا وسیما برای مناظره زنده باید این مطلب حداقل با ۳ رای تایید میگردید و و این تصمیم دولت نشان از دورو بودن و تظاهر به مردمی بودن را دارد و عاقبت این امر باعث رسوایی وجهه ی دولت در برابر مردم خواهد شد.
 
رضا علیزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا: مسئولان در تصمیم خود مبنی بر لغو پخش زنده مناظرات بازنگری کنند
 
رضا علیزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا بیان داشت: پخش زنده مناظرات علاوه برافزایش شور نشاط انتخاباتی و کمک در انتخاب اصلح، بدون شک در تأثیرگذاری بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی نیز مؤثر بوده است نباید با تصمیمی یک‌طرفه و جانب‌دارانه به حاشیه کشیده شود.

وی افزود: باید دید این مناظرات به‌طور زنده می‌تواند چه کسی را بیشتر به چالش پاسخگویی بکشاند که این تصمیم بر غیرزنده بودن مناظرات جهت‌دهی شده است که اگر چنین باشد کاملاً با صحبت‌های قبلی آنان که باید پاسخ دهند در تناقض می‌باشد.

وی اظهار داشت: متصدیان امر باید در تصمیم خود بازنگری کنند تا این انتخابات نیز مانند انتخابات دیگر پرشور و بانشاط و همین‌طور شکوه عظمت و پایداری نظام را نشان دهد.
 
فرشید بازیار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید: لغو پخش زنده مناظرات، بهره برداری های دشمن را به دنبال دارد
 
فرشید بازیار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید در خصوص لغو پخش زنده مناظرات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: صلاحیت‌های کاندید اصلح وقتی در موقعیت و زمان مناظرات زنده قرار بگیرند روشن‌تر و قابل‌تشخیص‌تر برای عموم افراد جامعه است.

وی به آثار لغو پخش زنده مناظرات اشاره و اظهار داشت: اگر مناظرات به‌صورت غیرمستقیم پخش شود مردم نسبت به‌نظام و انقلاب بدبین می‌شوند و دشمن می‌تواند نهایت بهره و استفاده را ببرد.
 
 باقری جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز: تصمیم وزارت کشور بی احترامی به فهم مردم و نادیده گرفتن خواسته ی آنها است

باقری جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز بیان کرد: این حق مردم است که همه چیز را بدانند، حال چه شده است که وزارت کشور که نقش برگزار کننده ی انتخابات را دارا می باشد، با عنوان کردن لغو پخش زنده ی مناظرات صحبت های آقای روحانی رئیس جمهور را علنا نقض می کند و مانع شفاف سازی سیاسی می شوند.

وی تصریح کرد: مردم ایران مردمی سیاسی و بسیار فهمیده ای هستند اما این تصمیم وزارت کشور نه تنها بی احترامی به فهم مردم است بلکه نادیده گرفتن خواسته ی مردم هم می باشد و با این کار وزارت کشور دولت فعلی زیر سئوال می رود و شک و ظن های بسیاری را به سمت خود می آورد.
 
واکنش های افراد مختلف به لغو پخش زنده مناظرات سرانجام باعث شد تا کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات ریاست جمهوری از موضع اولیه خود عقب نشینی کرده و در راستای نظرات مردم و همانند سال های گذشته پخش زنده مناظرات را تصویب کرد و اولین مناظره انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری ساعت 16 روز جمعه 8 اردیبهشت از طریق رسانه ملی پخش می شود.