کد خبر: ۱۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار:۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
بمناسبت هفته دفاع مقدس؛
دانشگاهیان شهرستان سپیدان با شهداء تجدید میثاق کردند.
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ قبور مطهرشهدای شهرستان با حضور جمعی از دانشگاهیان؛ مسئولان و خانواده های شهداء عطرافشانی و غبارروبی شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان و به همت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی سپیدان و بمناسبت هفته دفاع مقدس؛ قبورمطهرشهدای شهرستان باحضورجمعی ازدانشگاهیان؛ مسئولان و خانواده های شهدا عطرافشانی و غبارروبی شد.

مهدی شیخ موحد در گفتگو با تنویر سپیدان اظهار کرد: وظیفه ما امروز در قبال شهداء سنگین تر از قبل است و کمرنگ کردن نام و یاد شهداء ااین اسطوره های مقاومت و ایثار صدمات جبران ناپذیری به فرهنگ و پیکره جامعه وارد خواهد کرد،امروز یاد شهداء در زندگی ها مشهودتر از گذشته    است؛ کاری که شهداء با دستان خالی ولی با ایمانی راسخ انجام دادند باید برای همیشه و برای نسلهای سوم و چهارم الگو شود؛ لحظه به لحظه دفاع مقدس باید ثبت و ضبط می شد تا ابرای آیندگان سندی عظیم و ماندگار به امانت می ماند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحدسپیدان گفت: با توجه به حماسه و دلاورمردی رزمندگان و شهداء در دوران دفاع مقدس این مدال افتخار تا ابد برسینه سربازان حضرت روح الله(رض) ثبت شد و برای همیشه شهداء افضل ترین افراد جامعه خواهند بود.

شیخ موحدافزود: شهداء قهرمانان همیشه زنده تاریخ اند و اسطوره های ما برای همیشه خواهند ماند؛ آنها از جنس نور بودند و زمین مجالی برای آنها نبود؛ متاسفانه امروز از نام و یاد شهداء فاصله گرفته ایم و شهداء را فقط برای برخی از مواقع و در روزهای خاص در تقویم می خواهیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد سپیدان گفت: شهداء فردای قیامت به جای شفاعت؛ از ماشکایت خواهند کرد، ما به جای ادامه دادن راهشان؛ هدفی دیگر انتخاب کرده ایم و مسیری به دلخواه میرویم؛ جامعه امروز ما کمتر رنگ و بوی شهداء ادارد و ا زراه و روش شهداء دو رشده ایم.

 نام و نشان؛ پست و مقام حرف اول را می زند و از شهداء برای منافع خود استفاده می کنیم، نام شهداء را برای چندساعت می خواهیم و بعد فراموش می شوند تا برنامه های بعدی؛ تصاویر شهداء در محل زندگی و کارمان جای خود را به تبلیغات داده است.

این استادددانشگاه بیان کرد: اگر شهداء امروز در میان ما بودند آیا از وضع زندگی و امورات ما راضی بودند؟ اگر می دیدند برای نام و نان چقدر تلاش می کردیم، از ما و از عملکرد ما روی بر می گردانند. ما شهداء را برای خودمان می خواهیم؛ فقط و فقط برای رسیدن به خواسته هایمان.

در پایین این مراسم، اساتید و کارکنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نثار فاتحه به ارواح طیبه شهدای شهرستان سپیدان به مقام شامخ شهدای آنها ادای احترام کردند و باشهدا و آرمانهای امام راحل تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/ با تشکر از اسماعیل خادم