کد خبر: ۱۱۱۸۰۲
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
مسئولین شیراز یاد بگیرند:
مشوق‌های متنوع برای سرمایه‌گذاری در مشهد باید تدوین شود
نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: مشوق‌های متنوع برای سرمایه‌گذاری در مشهد باید تدوین شود.

حمید رضا موحدی‌زاده در مشهد مقدس اظهار داشت: رویکرد شورای پنجم شهر مشهد مقدس مبتنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری در شهر خواهد بود؛ نگاه ما به تحولات شهر، نگاه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های بسیاری در شهر مشهدمقدس وجود دارد که باید به شکل صحیح آنها را مدیریت کرد گفت: در غیر این صورت این فرصت‌ها به تهدید بدل خواهد شد.

موحدی زاده در ادامه به بحث ماندگاری زائر و مسافر در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: وجود جاذبه‌های تجاری و فرهنگی سبب ایجاد کشش و تمایل در مسافران می‌شود و مدت ماندگاری آنها را افزایش خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره پنجم شورای شهر مشهد گام‌های عملی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه‌های مختلف از جمله حوزه عمرانی برداشته شود و با این رویکرد تحرک، پویایی و رونق به اقتصاد شهر بخشیده خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه شهرداری از محل دریافت عوارض شهر را اداره می‌کند، گفت: از این جهت باید تعاملی دوسویه صورت گیرد به گونه‌ای که قوانین ساخت و ساز رعایت شود و حق و حقوق شهرداری و طرف سرمایه‌گذار نیز مورد توجه قرار گیرد.

موحدی زاده افزود: ذی نفعان مختلفی در هر پروژه وجود دارد؛ دید مدیریتی به گونه‌ای است که منافع تمام ذی‌نفعان در جایگاه خود دیده شود تا افراد برای فعالیت بیشتر انگیزه یابند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: در گذشته نگاه بسته‌ای بر حوزه ماندگاری زائر غالب بوده، مشوق سرمایه گذار نبوده و یا حمایت‌های لازم صورت نمی‌گرفته است اما در حال حاضر شهردار مشهد نگاه حرفه‌ای و رویکردی کارشناسی به پروژه‌ها و حوزه سرمایه‌گذاری دارد.

وی با اشاره به لزوم توسعه فضاهای فرهنگی، تجاری و توریستی، تصریح کرد: باید در زمینه‌های جذب مسافر و گردشگر نوآوری داشته باشیم تا ماندگاری زائر را افزایش دهیم.حفظ منافع شهر، شهرداری و سرمایه‌گذار از اهمیت بالایی برخوردار است؛ منافع مشروع سرمایه گذاران در پروژه‌ها باید دیده شود تا مشوق سرمایه‌گذاری در شهر باشیم.