کد خبر: ۱۱۱۹۱۵
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کارگران ساختمانی بیمه می شوند
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت:مشمولان قانون بیمه کارگران ساختمانی با ارائه مدارک از جمله کارت مهارت فنی، تاییدیه انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مبنی بر اشتغال در این صنعت و تایید بازرسان اداره کل، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره مند شوند.


 کارگران ساختمانی بیمه می شوند


به گزارش بیکافارس، یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه ، کارگران ساختمانی هستند که سازمان تامین اجتماعی در چند سال گذشته با فراهم کردن زمینه بیمه پردازی این قشر ، خدمت رسانی خود را به جامعه هدف گسترش داده است.

مسعود علیاری افزود: افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی ، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند، بصورت مستمر پایش می شوند تا عدالت رعایت شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی با وجود این که صاحب مشاغل دیگری هستند با عنوان کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار می گیرند و از مزایای آن سوء استفاده می کنند.

به گفته ی این مسئول ، با پایش هایی که انجام می گیرد ، فقط افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کارهستند مورد تائید قرارمی گیرند و هم اکنون نیز کارگران واقعی تحت پوشش بیمه هستند و همچنان این بازرسی ها بصورت مداوم ادامه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان پیش از این اعلام کرده بود: بر این اساس و با رایزنی های انجام گرفته امسال نیز سهمیه 2 هزار نفری برای پوشش بیمه ای افراد جامانده در نظر گرفته شده و تحقق این امر می تواند مشکلات بیمه ای این قشر را برطرف کند.

وی بیان کرد: سال گذشته 15 هزار کارگر این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که پس از پالایش این تعداد به 11 هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرد.

علیاری خاطر نشان کرد: پس از این کار و پالایش های لازم، نسبت به پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی واقعی این استان اقدام شد و به حدود 2 برابر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، هم اکنون 20 هزار کارگر ساختمانی در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.