کد خبر: ۱۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار:۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
فرمانده سپاه فجر خبر داد:
حضور گروه های جهادی بسیج فارس دربازسازی روستاهای زلزله زده
سردار غیاثی گفت: هفت روستای زلزله زده غرب کشور با استفاده از ظرفیت بسیجیان استان فارس و گروه های جهادی بسیج سازندگی احیا و بازسازی می شوند.
به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: طِی سی و هشت سال گذشته شاهد نقش آفرینی کم نظیر بسیج در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی بوده ایم و هر چقدر از عمر پُربرکت این نهاد می گذرد بیشتر به تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) در راستای بنیان نهادن سپاه و بسیج در راستای اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی پِی می بَریم.

وی با تاکید بر اینکه مُهر تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر فعالیت های بسیج بزرگ ترین افتخار برای بسیجیان است، گفت: بسیج نماد اقتدار نظام اسلامی است و توسعه و ترویج نگرش و فرهنگ بسیجی در جای جای جهان اسلام موجب واهمه استکبار جهانی شده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه امروز نفوذ معنوی فرهنگ بسیج را در کشورهای مختلف مشاهده می کنیم، گفت: فعالیت های بسیج منحصر به عرصه های نظامی و دفاعی نیست بلکه بسیج در عرصه های علمی، اجتماعی و فرهنگی نیز حضور درخشانی دارد و این حضور در عرصه های مختلف همواره اثربخش و تعیین کننده بوده است.

وی با تبریک پایان سیطره شجره خبیثه داعش در منطقه غرب آسیا و تجلیل از اقدامات سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی ، خاطرنشان کرد: بسیج سازمانی منعطف است که متناسب با نیازهای روز انقلاب اسلامی آرایش می گیرد و این ساختار سازمانی در جهان کم نظیر است.

سردار غیاثی با اشاره به برپایی بیمارستان تخصصی بسیج در مناطق محروم پاسارگاد بمناسبت هفته بسیج، گفت: یک هزار و چهل بسته لوازم التحریر و لباس ورزشی در بین دانش آموزان محروم این مناطق توزیع می شود و علاوه بر این بسته های حمایتی به خانواده های محروم و جهیزیه به زوج های جوان این منطقه محروم ارائه خواهند شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی فارس هفت روستای زلزله زده غرب کشور را احیا و بازسازی می کنند، گفت: تیم های مهندسی سپاه فجر برای برآورد دقیق وضعیت در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافته اند و طبق برنامه ریزی با استفاده از ظرفیت بسیجیان استان فارس و گروه های جهادی بسیج سازندگی این روستاهای زلزله زده احیا و بازسازی می شوند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه مجامع عالی بسیج یک فرصت مهم در سطح ملی و استانی هستند، گفت: رسالت مهم نخبگان بسیجی و اعضای مجامع عالی بسیج تحلیل فرصت ها، شناخت موانع و ضعف ها و ارائه راهکار متناسب با ظرفیت های موجود در استان فارس است.

سردار غیاثی با اشاره  به اینکه طرح اعتلای بسیج در راستای انتفاع آحاد بسیجیان تدوین شده و اجرای آن بصورت جدی در استان فارس دنبال می شود، گفت: حضور فعال در تدوین برنامه های بسیج برای سال یک هزار و سیصد و نود و هفت، ارائه طرح های اجرایی در راستای پیشرفت و تعالی استان فارس و واکنش به موقع، منطقی و علمی نسبت به مسائل و اتفاقات مهم کشور موضوعاتی هستند که باید مورد توجه اعضای مجامع عالی بسیج قرار بگیرند.

به گزارش تنویر، گردهمایی اعضای مجمع عالی بسیج استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر، سید تقی سهرابی رییس صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر محمدرضا رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی و نخبگان بسیجی از سراسر استان فارس در مجموعه فرهنگی امام علی (علیه السلام) شیراز بمدت یک روز برگزار شد.