کد خبر: ۱۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
امام جمعه جهرم در نشست سرمربیان صالحین بسیج سپاه جهرم خواستار شد:
برنامه حلقات تربیتی صالحین بسیج باید سازمان یافته، با محتوا و دارای ارزیابی باشد
سرمربیان و مربیان صالحین حوزه های مقاومت بسیج سپاه جهرم با حجه الاسلام دژکام، استاد شجره صالحین جنوب فارس و امام جمعه آن شهر، دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، فرمانده سپاه آن شهرستان به همراه مسئولین، سرمربی و مربیان صالحین حوزه های مقاومت بسیج سپاه جهرم با حجه الاسلام دژکام، استاد شجره صالحین جنوب استان فارس و امام جمعه جهرم، دیدار و گفتگو کردند.

حجه الاسلام لطف الله دژکام در این دیدار ضمن بیان سابقه ی اولین حلقه صالحین تاریخ توسط نبی اکرم اسلام(ص) به بیان ویژگیها و شاخصه های آن حلقه در صدر اسلام پرداخته و همه دست اندرکاران شجره طیبه صالحین را به نصب العین قراردادن آن خصوصیات توصیه نمود.

وی با بیان اهمیت مقبولیت مربی در بین اعضا، اظهار داشت: اولین خصوصیت حلقه ای که پیامبر اکرم(ص) تشکیل داده بودند ایمان داشتن همه اعضا به شخص نبی اکرم(ص) بود یعنی مربی حلقه صالحین ما نیز باید برای اعضای حلقه مقبولیت داشته باشد.

امام جمعه جهرم درادامه با اشاره به اهمیت معنویت در بین اعضا، ارتباط معنوی و داشتن یک بند معنوی بین مربی و اعضا می تواند آنها را دور هم جمع نماید و کارها را به پیش ببرد همانطور که این شاخصه در حلقه پیرامون حضرت محمد مصطفی(ص) نیز مشهود بود.

دکتر دژکام ضمن یادآوری ارزش و اهمیت دعا در سیره ی اسلام، بیان داشت: مربی باید برای متربیان خود دعا کند چون دعا اثر خاصی دارد و دلها را به هم نزدیک می کند.

وی با اشاره به جوانان و نسل جوان کشور گفت : مسلما جوانان مومن و انقلابی امروز کمتر از سالهای گذشته نیست، فقط باید سازماندهی شوند تا چشم و چراغ قسمتهای مختلف اجتماع با قبول و انجام مسئولیت شوند.

امام جمعه جهرم، با ذکر اهمیت نماز و نمازجمعه در دین اسلام، بیان داشت: برای آموزش در صالحین باید یک سنجشی باشد که بعد از آموزش مشخص شود که اعضا چه چیزی آموخته اند و آیا پیشرفتی داشته اند؟

وی درادامه میزان و سنجش محوری را آموزش قرآن و رساله معرفی و بر آن تأکید نمود.

دکتر دژکام ضمن تأکید بر فعالیت سازمان یافته در حلقه های صالحین، داشتن متن و محتوا، ترتیب و توالی موضوعی، ساده و خودمانی برگزار شدن جلسات و کم نمودن درجه بندی افراد در حلقه ها را از دیگر عوامل موفقیت در صالحین معرفی نمود که می تواند آثار و برکات خوبی همچون پرورش روحیه استکبار ستیزی در نسل های آینده کشور داشته باشد.

در این دیدار سرمربیان و مربیان حلقات صالحین دیدگاهها، نظرات و تجربیات خود را در مورد منسجم برگزار شدن حلقات تربیتی صالحین بیان کردند.

{$sepehr_album_12211}