کد خبر: ۱۱۴۰۵۰
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:
تفکیک وزارت تعاون، رفاه و کار در برنامه مجلس قرار گرفت
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.



مسعود رضایی نماینده شیراز


به گزارش بیکافارس، مسعود رضایی  در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس در این سال‌ها پس رفت داشته و آمارها نشان می‌دهد بیشترین مشکلات آن در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر کمیسیون اجتماعی تفکیک این وزارتخانه را در برنامه دارد و معتقدیم چالش‌هایی در این وزارتخانه است. در این زمینه کارگروهی از دولت در حال انجام تحقیق و ارائه گزارش به مجلس است.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: یکی از چالش‌ها بیکاری و عدم اشتغال است و هرچه کار کنیم از برنامه عقب هستیم؛ در سال باید 960 هزار اشتغال ایجاد شود که این مهم به نتیجه نمی‌رسد. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای ایجاد اشتغال بخش خصوصی حمایت تا مشکلات موجود برطرف شود. 

رضایی از وزیر کار درخواست کرد که بیمارستان 350 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز  در دستورکار قرار گرفته و شرکت آسمان که روزی برند و تابلو برای شیراز بود، اما در چند سال گذشته پس رفت داشته و عذر 400 نفر  نیروی آن را خواسته‌ است، تعیین تکلیف شود.

نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور نیز به فعالیت‌های صورت گرفته در فارس اشاره کرد و  اظهار داشت: در بخش درمان از ابتدای تشکیل سازمان تامین اجتماعی تا سال 92، 9 مرکز درمانی در فارس ایجاد شده بود که در این چهار سال 11 مرکز ساخته شده است.

وی افزود: بیمارستان لارستان نیز تا 20 روز آینده به همراه ساخت مرکز درمانی فیروزآباد آغاز می‌شود. بیمارستان تامین اجتماعی شیراز نیز فرسوده است و به دنبال ساخت بیمارستان جدید هستیم و امیدواریم در کمترین زمان آغاز شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی  به نقش کلیدی تامین اجتماعی در زندگی مردم اشاره کرد و گفت:  اقدامات خوبی در استان انجام شده و هزینه‌های سالانه تامین اجتماعی در فارس  سه هزار میلیارد تومان است.

اسماعیل تبادار، استاندار فارس نیز با اشاره به اینکه خشکسالی سبب شده فارس با مشکلات زیادی در بخش اشتغال روبه‌رو شود اظهار داشت: این استان دارای 119 نقطه با مشکلات و آسیب‌ها ی اجتماعی است که از این تعداد 9 محله آن با شرایط و بحران اجتماعی در شیراز قرار دارد که باید برای برطرف کردن مشکلات موجود اقدام جدی شود.

وی با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های پیشتاز در فراهم کردن زیرساخت‌ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید است خاطرنشان کرد: درخواست ما حمایت از این استان و ایجاد اشتغال پایدار و کمک به رونق در بخش خصوصی است.

انتهای پیام/