کد خبر: ۱۱۵۰۷۹
تاریخ انتشار:۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
آیت الله العظمی جوادی آملی:
وظیفه دفاتر مرجعیت، رساندن پیام قرآن و عترت به مردم است

به گزارش تنویر استهبان به نقل از  خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مسئولان دفاتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستانهای مختلف کشور با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشتند: راه برای رسیدن به اهل بیت علیهم السلام از هر طرف باز است و آنها هم ما را به این راه دعوت کردند. لذا خواهش ما از شما این است که این دفاتر را به عنوان دعوت به قرآن و عترت تلقی کنید و نه شخص! چون آنکه با انسان می ماند و آبروی انسان را حفظ می کند همین است.

ایشان ادامه دادند: خداوند می فرماید هیچ کس بهتر از این سخن نمی گوید که مردم را به «الله» دعوت کند و تو ای رسول من این کار را انجام می دهی؛ «أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي»، وقتی از «وَمَنِ اتَّبَعَنِي» سخن می گوید چرا ما شامل آن نباشیم که پائین تر از این خسارت است.

معظم له تصریح داشتند: هدف این است که در این دفاتر باز باشد تا مردم به شما آقایان مراجعه کنند و از شما ثقلین را بیاموزند و جامعه به این وسیله حفظ شود در حقیقت وظیفه این دفاتراین است که با تقویت رابطه قرآن، عترت و حوزه با مردم، مردم دین را باور کنند و در صحنه بمانند چرا که به گفته حضرت امیر(ع) در نامه ای که به مالک نوشت «توده مردم ستون دین هستند».

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به اهمیت حفظ دین در جامعه اذعان داشتند: تنها چیزی که کشور را در طول هشت سال جنگ تحمیلی حفظ کرد همین دین و پرچم «یا حسین(ع)» و «یا زهرا(س)» بود و اکنون نیز دشمن در کمین ماست لذا باید به وسیله این دفاتر پیام قرآن و عترت را به مردم برسانید که همواره مردم به عنوان ستون دین در صحنه بمانند و این خیمه را برپا نگه دارند.