کد خبر: ۱۱۷۴۳۸
تاریخ انتشار:۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز :
«عمو صالح» در «ضیافت در ضیافت» به دیدن کودکان و نوجوانان می‌آید
سرهنگ دوم پاسدار محمد جعفر دوستدار گفت: در طرح «ضیافت در ضیافت» با حضور «عمو صالح» برنامه‌های آموزشی و تربیتی شاد و مفرحی برای کودکان و نوجوانان داریم.
به گزارش تنویر،فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز درنشست خبری تشریح برنامه‌های ماه رمضان و تابستان این ناحیه در جمع خبرنگاران گفت: طرح "ضافت در ضیافت" از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که در پنج مسجد با هدف جذب کودکان به مساجد و آموزش سبک زندگی اسلامی در قالب بازی، سرگرمی و مسابقه اجرا خواهد شد.

وی در تشریح طرح «امیدان فردا» برای نوجوانان گفت : این طرح در دو مسجد اجرا می شود که تأکید این طرح توجه به درس برای نوجوانان است؛ همچنین برای والدین بخصوص مادران هم دوره‌های تربیت فرزند و آموزش همسر داری پیش بینی شده است چرا که عمده دلایل طلاق، عدم آگاهی والدین در این دو مقوله است.

وی از جمله برنامه های سپاه ناحیه بقیه الله را توجه و رسیدگی به محلات محروم و کمتر برخوردار دانست و افزود: در این راستا گروه های پزشکی ۷ تا ۹ نفره به محلات تحت پوشش سپاه بقیه الله(عج) اعزام و خدمات پزشکی و درمانی ارائه خواهند نمود.

فرمانده سپاه ناحیه‌ بقیه‌الله شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های آموزشی این مجموعه در قالب طرح شهید بهنام محمدی در حوزه‌ دانش‌آموزی گفت: بحث اتصال دانش آموزان با مساجد در این طرح مد نظر قرار دارد که در قالب حلقه های صالحین اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه معمولا دانش آموزان در اواخر هفته در مدرسه حضور ندارند و به  همین دلیل درخواست هایی دارند که از این ساعات بهترین استفاده را نمایند  به راه اندازی مدارس کارآفرینی در سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح، مساجد به‌عنوان محل آموزش پیش‌بینی شده و زمینه برای جذب ۶۰ تا ۱۰۰ دانش‌آموز فراهم شده است. این دانش‌آموزان یک ترم سه‌ ماهه را آموزش خواهند دید؛کار از ارائه‌ تئوری‌های خلاقانه توسط دانش‌آموزان شروع  و با عرضه‌ محصول تولیدی برای فروش، به پایان می‌رسد.