کد خبر: ۱۱۷۸۱۵
تاریخ انتشار:۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
رونمایی از ۶ جلد کتاب تقویم جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس
به مناسبت هفته دفاع مقدس، از شش عنوان کتاب از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.
به گزارش تنویر؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس، از شش عنوان کتاب از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شده است، از شش عنوان کتاب از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس با عناوین «جنگ آب» نوشته امیر سعیدپور داراب که به بررسی حوادث اردیبهشت سال ۶۳ می‌پردازد، «جنگ نفت کش‌ها» نوشته امیر نبی کریمی که به بررسی حوادث خرداد ۶۳ می‌پردازد، «خوف خفاش» نوشته امیر نبی کریمی که به بررسی حوادث تیر ۶۳ می‌پردازد، کتاب «دروغ بزرگ» نوشته امیر فرهاد بهروزی که به بررسی حوادث مرداد ۶۳ پرداخته است، «امتحان بزرگ» نوشته امیر فرهاد بهروزی که حوادث شهریور ۶۳ را بررسی کرده است و «میمک عاشورایی دیگر» نوشته امیر فرهاد بهروزی که به بررسی حوادث مهر ۶۳ می‌پردازد رونمایی شد.

این شش جلد به ترتیب جلد‌های شماره ۴۵، ۴۶ و ۴۷، ۴۸، ۴۹ و ۵۰ از مجموعه کتاب‌های تقویم تاریخ دفاع مقدس است که رویداد‌های مهم جنگ تحمیلی و نمونه‌های بی‌شمار نقض قوانین بین‌المللی، عهدشکنی و دروغگویی رژیم بعث عراق و متحدان غربی و عربی‌اش را در دوران جنگ تحمیلی روایت می‌کنند.

هر جلد از تقویم تاریخ دفاع مقدس به بررسی یک ماه از دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد که به قلم یکی از فرماندهان امروز و رزمندگان دیروز دفاع مقدس تالیف و گردآوری شده است.

منبع: صدا و سیمای فارس