کد خبر: ۱۱۹۲۷۷
تاریخ انتشار:۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
بازدید فرمانده سپاه بقیةالله(عج) از ایكنا/ رسانه طراز تا پایان موضوع مطالبه‌گری می‌كند
سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار به همراه اعضای كانون بسیج رسانه این ناحیه از سپاه از دفتر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس بازدید كردند.
در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز از دفتر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس بازدید كردند.
دوستدار در این بازدید ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایكنا گفت: خبرگزاری ایكنا در راستای احیلی فرهنگ ناب اسلامی و انقلاب اسلامی تلاش می‌كند كه این مسئله قابل قدردانی است.
وی افزود: طبق رصدهایی كه انجام می‌شود خبرگزاری ایكنا تقریباً نخستین رسانه‌ای است كه اخبار سپاه ناحیه بقیةالله(عج) را پوشش می‌دهد كه این مسئله باز هم جای قدردانی دارد و امیدواریم كه این همكاری‌های تداوم پیدا كند و در راستای بهبود وضعیت جامعه بتوانیم با همكاری یكدیگر قدم‌های خوبی برداریم.
{$sepehr_album_13449}

قدرت رسانه‌ها در دنیای امروز غیرقابل انكار است
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینكه رسانه در دنیای امروز نقش كلیدی را ایفا می‌كند، گفت: امروز كسی نمی‌تواند قدرت رسانه‌ها را انكار كند چرا جهان تبدیل به یك دهكده شده است و كوچكترین اخبار توسط رسانه‌ها با كمترین سرعت ممكن در همه نقاط دنیا پخش می‌شود.
وی اظهار كرد: گاهی ممكن است یك برنامه در روستای دورافتاده‌ای برگزار شود كه حتی كیفیت برگزاری آن چندان خوب نباشد اما انعكاس این فعالیت می‌تواند منجر به انجام فعالیت‌های با كیفیت‌تر شود.
دوستدار حدیثی از ائمه معصومین را یادآور شد و گفت: در احادیث داریم ثواب كسی كه واسطه خیر می‌شود، از كسی كه عمل خیر انجام می‌دهد بیشتر است و خوب است كه خبرنگاران ما نیز به این مسئله توجه داشته باشند كه اگر خبرهای خوب را به دیگران برسانند و در تكثیر آن‌ها فعالیت كنند، مسلماً در ثواب آن نیز شریك خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز یادآور شد: به عنوان مثال امام جماعت یك مسجد در سمنان یك كار بدون هزینه انجام داده است و سالی یك بار به همراه هیئت امنای مسجد به دیدار همسایه‌های مسجد رفته و از آنان قدردانی كرده و حلالیت طلبیده است كه با انعكاس این كار در رسانه‌ها، این كار تبدیل به یك الگو شده و در نقاط مختلف كشور هم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رسانه باید نقش خود را در زمینه انعكاس دستاوردهای انقلاب به خوبی ایفا كند.
اشاره به ویژگی‌های رسانه طراز انقلاب اسلامی
دوستدار همچنین به ویژگی‌های رسانه طراز انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: كلمه طراز، كلمه‌ای است كه توسط مقام معظم رهبری برای موارد مختلف نظیر مسجد طراز، جوان طراز و غیره به كار رفته است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: رسانه طراز انقلاب اسلامی آن رسانه‌ای است كه خوب تشخیص دهد، رصد كند و حواسش جمع باشد و نقش خودش را در جامعه امروز پیدا كند و به نقش‌های خودش به خوبی عمل كند.
رسانه‌ها دچار خودسانسوری نشوند
وی با بیان اینكه رسانه طراز انقلاب اسلامی دستاوردها را به خوبی انعكاس می‌دهد، گفت: البته رسانه طراز باید ضعف‌ها هم باید به خوبی تشخیص داده و انعكاس دهد و خودسانسوری نكند و اجازه ندهد كه دشمن بخواهد با استفاده از انعكاس ضعف‌ها، مطالبات مردم را بیان كند.
دوستدار با تأكید بر اینكه رسانه طراز انقلاب اسلامی باید در كنار مردم حرف‌های آنان را به گوش مسئولان برساند، گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها دچار خودسانسوری شده‌اند كه این مسئله باعث می‌شود كه مردم حرف‌هایشان را از رسانه‌های بیگانه بشنوند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز گفت: اكنون حتی یكسری خودسانسوری در رسانه ملی وجود دارد كه ضعف است و در آن محافظه‌كاری می‌شود كه اثر بدی دارد؛ بخشی از آمار تماشا كردن شبكه‌های ماهواره‌‌ای به خاطر ابتكار عمل نداشتن رسانه ملی است در صورتی كه ما در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن داریم.
از شبهه‌ها نترسیم
وی تأكید كرد كه نباید از شبهه‌ها بترسیم و ما باید به محیط دانشجویی و دانش‌آموزی برویم و شبهه‌های جوانان و نوجوانان را بشنویم و به آنان پاسخ دهیم.
دوستدار اضافه كرد: دین ما كامل است و در همه زمینه حرفی برای گفتن دارید و اگر هم مشكلی وجود دارد به دلیل آن است كه در حوزه اجرای دستورات دین نتوانستیم خوب عمل كنیم یعنی مدیریتمان ضعیف بوده است وگرنه اسلام هیچ عیبی ندارد اما برخی این‌ها را با هم قاطی كردند و باعث شده كه جوان پس بزند.
رسانه طراز تا پایان موضوع مطالبه‌گری می‌كند
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه رسانه طراز انقلاب اسلامی رسانه‌ای است كه جسارت دارد و وارد موضوعاتی می‌شود كه كمتر به آن توجه شده است، گفت:‌ رسانه طراز تا پایان موضوع مطالبه‌گری می‌كند.
وی بیان كرد: به عنوان مثال موضوع آسیب‌های اجتماعی كه در شیراز گریبان‌گیر آن هستیم موضوعی است كه باید رسانه‌ها به صورت كامل به آن ورود كنند؛ هر سازمانی می‌گوید كه مسئولیت این موضوع را ندارد؛ در صورتی كه یك رسانه جسارت‌دار می‌تواند همه آن‌ها را دور هم جمع كرده و تكلیفشان را با مردم مشخص كند و بگوید آدمی كه از سرما می‌میرد همه شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.
دوستدار افزود: ما می‌خواهیم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم و نباید به راحتی از كنار این موضوعات بگذریم هرچند كه نسبت به به كشورهای دیگر وضع ما بسیار بهتر است اما همین مقدار هم برای جامعه اسلامی خوشایند نیست.