کد خبر: ۱۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
امام جمعه اقلید در روزجهانی مسجد تأکیدکرد:
لزوم رعایت شأن و منزلت مسجد
امام‌جمعه اقلید با تأکید بر اهمیت و جایگاه مسجد گفت: مسجد به‌واسطه عبادت خداوند متعال، چنان شرافتی پیدا کرده است که قابل‌مقایسه با هیچ مکان و محلی نیست.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید،حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد، با اشاره به روایات اسلامی از نقش و جایگاه مساجد در حوزه‌های مختلف سخن گفت و با استناد به این روایات، اظهار داشت: مسجد عبادتگاه مسلمانان و محل برگزاری عظیم‌ترین عبادت آن‌ها (نماز و سجده و عبادت خداوند متعال) است.

وی با بیان اینکه مسجد به‌واسطه عبادت خداوند متعال، چنان شرافتی پیدا کرده است که قابل‌مقایسه با چیزی نیست، تصریح کرد: هیچ مکان و محلی، جایگاه مسجد را ندارد.

طالبی افزود: مسجد را به‌عنوان خانه خدا می‌شناسند و ورود کافر به درون آن ممنوع است.

امام‌جمعه اقلید سپس به اهمیت و ارزش ساخت مسجد اشاره کرد و گفت: به فرمایش رسول اکرم(ص)، هر فردی مسجدی بسازد، خداوند در برابر هر وجب آن، شهری در بهشت به وی می‌دهد.
وی بر لزوم رعایت شأن و منزلت مسجد تأکید کرد و گفت: احترام مسجد باید حفظ شود.
اشاره به اهمیت نشستن در مسجد، طلب حاجت در این مکان مقدس، اقامه نماز در مسجد به‌ویژه برای افرادی که در همسایگی مساجد زندگی می‌کنند، کسب علم و معرفت و آموختن دانش در مساجد و... از دیگر مسائلی بود که امام‌جمعه اقلید در این نشست خبری به آن‌ها اشاره کرد.