کد خبر: ۱۲۲۸۹۵
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
صبح امروز؛
نشست مجمع عالی بسیج شهرستان سپیدان برگزار شد
مجمع عمومی بسیج شهرستان سپیدان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و مسئولین مربوطه در سالن جلسات فرمانداری سپیدان برگزار شد.
{$sepehr_album_14712}
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، صبح امروز دوشنبه مورخ 98/10/23 دومین نشست مجمع عمومی بسیج شهرستان سپیدان با محوریت مسئله آتش سوزی، حفظ طبیعت، اطفاء حریق و راهکاری مقابله با اتش سوزی با حضور مهندس رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، فرماندار سپیدان، فرمانده سپاه، اعضای شورای تأمین و مسئولین مربوطه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سپیدان برگزار شد.

در این جلسه مهندس آزادی با اشاره به اینکه آموزش جوامع محلی و فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری ازحریق در مراتع می تواند بسیار موثر باشد گفت : ظرفیت سازمان های مردم نهاد دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست می تواند کمک بسیاری درپیشگیری از آتش سوزی و فرهنگ سازی دراین موضوع شود.

رحیم آزادی عامل 98 درصد آتش سوزی ها درجنگلها و مراتع را عوامل انسانی عنوان کرد و افزود : تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی توسط افراد سود جو و عدم احساس مسئولیت افراد در قبال طبیعت یکی ازعوامل آتش سوزی است که این موضوع باید توسط شهرداری پیگیری و بررسی شود.
وی بیان کرد: همه دستگاه های مرتبط مانند بخشداری ها، دهیاران، هلال احمر،آتش نشانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به اقدامات پیشگیرانه در راستای اطفاء و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس بیان داشت: مطابق قانون در زمان آتش سوزی کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری وهماهنگی با فرمانداری ومنابع طبیعی جهت اطفاء حریق می باشند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع مناطق بحرانی شناسایی و فصل بحران مشخص شده است.

آزادی همچنین مهمترين مرحله از پيشگيري در اين گونه مسائل را، بحث آموزش دانست كه ستاد هاي تشكيل شده در بخش ها بايد اين مهم را در نظر بگيرند و كلاس هاي آموزشي برگزار كنند. 

وي اظهار كرد: خط مقدم ما در شهرستان، دهياران هستند كه لازم است طي چند هفته آينده دوره‌هاي آموزشي تخصصي براي آن‌ها برگزار شود و آن‌ها نيز با همكاري اهالي دلسوز روستا، حافظ منابع طبيعي منطقه خود باشند. 

در ادامه این جلسه مهندس جواد جمالی جهرمی فرماندار سپیدان با اشاره به بارندگی های سال زاراعی گذشته اظهار داشت: بارندگی ها در سال گذشته موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده بود که ضرورت اندیشدن تمهیدات بهتر و بیشتر را جهت جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی می طلبید.

وی همچنین یکی از راهکارهای کاهش آتش سوزی را فرهنگ سازی دانست و افزود:تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محلی ،استفاده از ظرفیت شوراها ودهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان ،امحا پوشش گیاهی کنار جاده ها، تقویت نیروهای دیده بان از مهمترین راهکار های مقابله با حریق می باشد.

فرماندار سپیدان در ادامه تاکید کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در جهت جلوگیری از گسترش حریق در شهرستان سپیدان، بسیار مفید در این زمینه واقع می‌گردد.

در ادامه این جلسه دکتر احمد مصلی نژاد مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با ارائه پاورپوینت جامع و کاملی از تاریخچه آتش سوزی در شهرستان،علل آتش سوزی، آمار آتش سوزی و راهکارهای علمی، به روز و منطبق با اقلیم سپیدان توضیحات مفصل و دقیقی را در این رابطه بیان داشتند که مورد استقبال و تحسین مهندس آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و حاضرین در مجمع گردید.

در ادامه این جلسه مسئولین و مدیران دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان بر آمادگی و توان مقابله با حوادث احتمالی تاکید کردند و پیشنهادات و راهکارهائی برای مقابله و پیشگیری از هرگونه بحران وحوادث طبیعی احتمالی بیان داشتند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس از عوامل دست اندرکار و فعال مقابله با آتش سوزی سال جاری شهرستان سپیدان تقدیر گردید.

انتهای پیام/