کد خبر: ۱۲۲۹۰۳
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
رهبر انقلاب:
حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام الله است/ حادثه سقوط هواپیما دل ما را سوزاند
رهبر انقلاب: حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام الله است/ حادثه سقوط هواپیما دل ما را سوزاند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: همان اندازه‌ای که ما از حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم و غم در دلمان شد، دشمنان خوشحال شدند.

رهبر انقلاب: حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام الله است/ حادثه سقوط هواپیما دل ما را سوزاند / جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند
 در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، مراسم نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی فرمودند: همه برادران عزیز و خودم را دعوت می کنم به رعایت تقوای الهی، اگر نصرت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر توفیقا الهی و هدایت الهی را می خواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را می خواهیم همه در تقواست؛ همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم، آنچه در نماز این جمعه مهم است توصیه به تقواست.

ایشان ادامه دادند: یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است. موسی پیامبر عظیم‌الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است.

فرمانده کل قوا افزودند: در آیه بعدی می فرماید حضرت موسی به این دستور عمل کرده است. در آیه بعدی نتیجه کلی از این مطالب می‌فرمایند که اگر کفران نعمت کردید و وظایف شکر را به جای نیاوردید عذاب الهی است و مشکلات زیادی پیش خواهد آمد؛ ایام الله مهم است، برای کی؟ برای مردمی که صبار و شکورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار کردند: دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می کند. آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه جهان را شکل دادند، یکی از ایام الله است.

رهبر انقلاب اظهار کردند: من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دستِ قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دست قدرت الهی؟ کسانی که دست قدرت خدا را می‌توانند در این حوادث ببینند و تعبیر‌های مادی در این مسائل می‌کنند عقب می‌مانند.

فرمانده کل قوا فرمودند: این عشق و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام، مردم با این حضور در میدان با خط امام بیعت کردند، با این عظمت آن هم با گذشت ۳۰ سال از رحلت امام بیعت کنند، این طور امام زنده است. چه شد که پس از تلاش امپراتوری صهیونیست در چند روز قبل و بعد از این حادثه در ایران و کشور‌های مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند:  در دو هفته ای که گذشته و مقابل چشمان ما ملت ایران مشاهده کردید، این روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند، این که یک نیرو و ملتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، این نشان دهنده دست قدرت الهی است، پس آن روز جزء ایام الله است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای فرمودند: آن چیزی که در ذهن ملت‌ها و در روحیه ملت‌ها در مسیر ملت‌ها باقی می‌ماند و آثاری که این روز‌ها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است. جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است، ملت ما ملت پر استقامت و شکرگزاری است و در طول سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

رهبر انقلاب با اشاره به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ااظهار کردند: اینها رزمندگان بدون مرز هستند، سپاه قدس، کرامت انسان‌ها را در هرکجا که باشد حفظ می کند، اینها بلاگردان اماکن مقدس هستند، سپاه قدس با این نگاه، سایه جنگ را از کشور ما دور کرده است.
رهبر انقلاب: حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام الله است/ حادثه سقوط هواپیما دل ما را سوزاند / جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند
ایشان با اشاره به توطئه‌های آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران گفتند: داعش را درست کردند تا ایران را بزنند، می خواستند امنیت ما را با داعش دچار خدشه بکنند. آن فریب خوردگانی که می گفتند نه غزه نه لبنان، جان خودشان را فدای کشور نکردند، حتی راحتی خودشان را هم فدای ملت نکردند، این حاج قاسم ها بودند که از امنیت کشور دفاع کردند.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت ملت ایران ادامه دادند: ملت طرفدار ایستادگی، مقاومت و نه گفتن به استکبار است،کسانی که سعی می کنند چیز دیگری از مردم ما به دنیا نشان دهند با صدق رفتار نمی کنند.  آمریکایی ها می گویند در کنار ملت ایران هستیم، دروغ می گویند، اگر هم می خواهند در کنار ملت باشند در واقع می خواهند خنجر خود را در بدن ملت فرو کنند.

فرمانده کل قوا با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کردند: قضیه تاسف انگیز سقوط هواپیما حادثه تلخی بود و دل ما را به معنای کامل سوزاند. از دست دادن جوان های عزیز، مردم خوبمان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند، حادثه تلخی بود. همین اندازه ای که از این حادثه غم خوردیم، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. برای اینکه فکر کرد که می تواند سپاه پاسداران و نظام ما را زیر سوال ببرد. در حادثه هواپیما ابهاماتی وجود دارد که باید پیگیری شود و از حوادث آینده هم پیشگیری شود، پیشگیری بسیار مهم‌تر از پیگیری است.

ایشان ادامه دادند: در این شکی نیست و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوی انگلیسی به نحوی که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت دو شهید بزرگ را به خیال خودشان به دست فراموشی بسپارند. دشمن خوشحال شد که یک مستمسکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد که بتواند این حادثه عظیم را تحت فشار قرار دهد، اشتباه کردند و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخورد داغداران مسافران هواپیمای اوکراینی با این حادثه فرمودند: یکی از مادران جان‌باختگان این حادثه به من نامه داد و گفت ما پای جمهوری اسلامی ایستادیم، پای انگیزه‌های شما ایستادیم، آدم در مقابل این‌جور شخصیت‌ها احساس تکریم و تعظیم می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و خطاب به کشورهای اروپایی افزودند: بزرگ تر شما که آمریکاست نتوانست ملت ما را به زانو دربیاورد، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پادوی آمریکا هستند. مذاکره اینها همراه با دقل و فریب‌کاری است، جنتلمن های پشت میزِ مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند، همان دست چدنی است که خودش را از زیر پوشش مخملی نشان می دهد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی اظهار کردند: اینها کسی را که سرشناس ترین و قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریسم بود را زدند، شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریست در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است، کدام فرمانده دیگر قدرت داشت، می توانست کارهایی را که او انجام داد انجام بدهد؟

ایشان با اشاره به یکی از عملیات‌های سپهبد شهید سلیمانی ادامه دادند: به یک منطقه ای که در محاصره ۳۶۰ درجه ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه می شود در محاصره کامل دشمن، جوا های خوبی در آن منطقه هستند که دست تنهایند و فرماندهی ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد جان پیدا می کنند، روحیه پیدا می کنند انگیزه پیدا کرده و دشمن را متواری و فراری می کنند، چه کسی  می تواند این کارها را انجام بدهد؟ فرمانده ضد تروریست در کل منطقه. قوی ترین و سرشناس ترین فرمانده، این را ترور کردند. در میدان روبروی جنگ با او مواجه نشدند. او را دزدانه و بزدلانه به صورت ترور، زدند، خودشان هم اعتراف کردند که این مایه رو سیاهی آمریکا شد.

فرمانده کل قوا در خطبه‌های عربی خود خطاب به مردم منطقه نیز فرمودند: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم؛ الحمدللّه ربّ العالمین و صلّی اللّه علی محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین. مایلم در این برهه‌ی حسّاس از تاریخ این منطقه، سخن کوتاهی با شما برادران عرب داشته باشم. در این روزها یک سردار بزرگ و شجاع ایرانی و یک مجاهد فداکار و با اخلاص عراقی به دست نظامیان مزدور آمریکایی و به دستور رئیس تروریست آمریکا به شهادت رسیدند. این جنایت به صورت کاملاً بزدلانه و نه در میدان روبه‌رو، انجام گرفت.

ایشان ادامه دادند: سردارشهید سلیمانی کسی بود که با شجاعت مثال‌زدنی در صفوف مقدّم و در خطرناک‌ترین جایگاه‌ها حضور می‌یافت و شجاعانه می‌جنگید و او یکی از مؤثرترین عوامل در شکست عناصر تروریست داعش و اشباهش در سوریه و عراق بود. آمریکایی‌ها بدون اینکه جرئت کنند با وی در نبرد روبه‌رو شوند، بزدلانه با هواپیما به او که به دعوت دولت عراق در فرودگاه بغداد بود، حمله کردند و خون مطهّر او و همراهانش را بر زمین ریختند. برای چندمین بار خون فرزندان ایران و عراق مخلوط شد و در راه خدا بر زمین ریخته شد.

فرمانده کل قوا اظهار کردند: سپاه ایران ضربه‌ متقابلی علی‌العجاله زد و پایگاه آمریکایی را با موشک های خود درهم کوبید و ابهت و آبروی آن دولت ظالم و متکبّر را لگد‌مال کرد و تنبیه اصلی او اخراج از منطقه است. ملّت ایران با اجتماع ده‌ها میلیونی این دو مجاهد بزرگ بدرقه‌ای بی‌نظیر کردند. ملّت عراق در شهرهای متعدّد با تکریم و احترام تمام آنها را تشییع کرد و در چندین کشور دیگر مردم همدردی خود را در اجتماعات پرشور نشان دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش‌های مغرضانه‌ی فراوانی شد تا ملّت ایران و عراق را به یکدیگر بدبین کنند، پول های فراوانی خرج کردند، انسانهای بی‌مسئولیّتی را به کار گرفتند، در ایران علیه ملّت عراق و در عراق علیه ملّت ایران تبلیغات شیطنت‌آمیز کردند؛ این شهادت بزرگ همه‌ی این تلاشهای شیطانی و وسوسه‌های اهریمنی را باطل کرد.

ایشان فرمودند: آنچه مایلم به شما بگویم این است که قدرت اسلامی، قدرت ما و شما، میتواند بر هیبت ظاهری قدرتهای فاسد مادّی فائق آید. قدرتهای غربی با پشتوانه‌ی علم و فنّاوری و با سلاح نظامی و تبلیغات دروغین و با سیاستهای مکّارانه توانستند بر کشورهای این منطقه مسلّط شوند و هرگاه با نهضتی مردمی ناچار به خروج از کشوری شدند تا آنجا که توانستند دست از توطئه و نفوذ اطّلاعاتی و سلطه‌ی سیاسی و اقتصادی بر نداشتند و غدّه‌ی بدخیم رژیم صهیونیستی را در قلب کشورهای غرب آسیا جاسازی کردند و تهدیدی دائمی برای کشورهای آن منطقه تدارک دیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ضربه‌های سیاسی و نظامی سختی بر رژیم غاصب پدید آمد و پس از آن، زنجیره‌ی شکستهای استکبار و در رأس آن آمریکا از عراق و سوریه تا غزّه و لبنان و از یمن تا افغانستان تشکیل گردید. رسانه‌های دشمن، ایران را متّهم به جنگهای نیابتی میکنند؛ این دروغ بزرگی است. ملّتهای منطقه بیدار شده‌اند. توانایی ایران در مقاومت بلند‌مدّت در برابر خباثتهای آمریکا تأثیر خود را در فضای عمومی منطقه و روحیه‌ی ملّتها گذاشته است. سرنوشت منطقه، نجات از سلطه‌ی استکباری آمریکا و رهایی فلسطین از حاکمیّت بیگانگان صهیونیست است.

ایشان گفتند: همّت ملّت ها باید زمان رسیدن به این مقصود را نزدیک کند. جهان اسلام باید عوامل تفرقه را بزداید. وحدت علمای دین، راه‌حل‌های اسلامی برای سبک زندگی نوین اسلامی را کشف می کند. همکاری دانشگاه‌های ما علم و فنّاوری را ارتقا بخشیده، زیر‌بناهای تمدّن جدید را خواهد ساخت. هماهنگی رسانه‌های ما فرهنگ عمومی را از ریشه اصلاح خواهد کرد. ارتباط نیروهای مسلّح ما جنگ و تجاوز را از همه‌ی منطقه دور خواهد کرد. ارتباط بازارهای ما، اقتصاد کشورهایمان را از سلطه‌ی کمپانی‌های غارتگر بیرون خواهد آورد. رفت و آمدها و سفرهای مردم ما، همزبانی و همدلی وحدت و دوستی به ارمغان خواهد آورد. دشمنان شما و ما میخواهند اقتصاد خود را با منابع کشورهای ما، عزّت خود را با ذلّت ملّتهای ما، و صدرنشینی خود را با تفرقه‌ی ما تأمین کنند. میخواهند ما و شما را به دست خودمان نابود کنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: آمریکا، فلسطین را بی‌دفاع در برابر صهیونیست‌هایِ بی‌رحم و جنایتکار، سوریه و لبنان را در تصرّفِ دولتهای وابسته و مزدورِ خود، عراق و ثروتِ نفتی آن را یکسره متعلّق به خود میخواهد. برای این هدفهایِ شوم، از بزرگ‌ترین ظلمها و شرارتها رویگردان نیست. آزمون سخت چندساله‌ی سوریه، فتنه‌های پی در پی در لبنان، تحریکات و خرابکاری مستمر در عراق نمونه‌‌هایی از آن هستند.

فرمانده کل قوا با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس خاطرنشان کردند: ترور صریحِ شهید ابومهدی فرمانده شجاع حشد الشّعبی و شهید سلیمانی سردار بزرگ سپاه، نمونه‌ی کم‌نظیری از این فتنه‌انگیزی در عراق است. آنها هدف پلید خود در عراق را میخواهند از راه ایجاد فتنه و جنگ داخلی و سرانجام تجزیه‌ی عراق و حذف نیروهای مؤمن و مبارز و مجاهد و میهن‌دوست تأمین کنند. نمونه‌ی وقاحت آنان این است که پس از حکم پارلمان عراق به اخراج آنان، آنها که خود را حامی دموکراسی وانمود میکردند، تعارف را کنار گذاشته و میگویند ما برای ماندن در عراق آمده‌ایم و نمی رویم.

ایشان افزودند: ایشان دنیای اسلام باید صفحه‌ی جدیدی بگشاید. وجدان های بیدار و دلهای مؤمن باید اعتماد به نفْس را در ملّتها بیدار کنند. و همه بدانند که تنها راه نجات ملّتها تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است. خداوند رحمت و نصرت خود را بر ملّتهای مسلمان شامل فرماید.