کد خبر: ۱۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار:۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
نشست مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان ها با وزیر آموزش و پرورش
سواد رسانه ای ماموریت دارد بر بحران جهت یابی و سواد دیجیتال ماموریت دارد بر بحران بهره گیری از ابزار فناورانه غلبه کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس، نشست مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان ها با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.


نشست مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان ها با وزیر آموزش و پرورش


دکتر ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس که به نمایندگی از مسئولان بسیج فرهنگیان سراسر کشور صحبت نمود، در این نشست گفت؛ 
کرونا به لحاظ تاریخی نظام تربیت رسمی و عمومی را به دو نیم منشق کرد، دوران پیشا کرونا و دوران پسا کرونا، رهاورد این تقسیم بندی نیز این بود که نظام تعلیم و تربیت ما در یک تحول پارادایمی و یک پوست اندازی تاریخی، از وضعیت تربیت مکان مند به سمت تربیت فضامند شیفت پیدا کرد و یک رویکرد تربیت تحولی فرانوگرا را پیش چشم تماشاچی، در حضور عقل و در غیاب مناقشات مفتوح کرد. هر چند بارکشی از وضعیت ماضی به سمت وضعیت مطلوب و موعود نیازمند زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بود، اما مقیم مقام معلم در اقدامی جهادی و انقلابی اجازه نداد رفتار شکننده، نامهربانانه، عمودی و رادیکال کرونا با تعلیم و تربیت یکه تازی کرده و سیستم تربیتی را مختل نماید. از این رهگذر نباید دست معلم که باید خم شد و پای معلم را بوسید. شیب تند برخورد کرونا با آموزش و پرورش از طرفی این نیاز فوری و دفعی را گوشزد نمود که باید سریعا یک انقلاب مهارتی و آموزشی، مبتنی بر "وب" صورت پذیرد تا گسل دهشتناک میان سواد دیجیتالی دانش اموز و معلم کاسته گردد، چرا که به مراتب سواد دیجیتالی دانش آموز گاها بیش از معلم خود بوده و این نارسایی مهارتی، زمینه رنجش خاطر معلمین را فراهم می کرد. 

نشست مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان ها با وزیر آموزش و پرورش

ماموریت بسیج فرهنگیان فارس در این شرایط آشوبناک بر دو پایه استوار گردید. نخست آن که مدارس را ضدعفونی نماید و دو دیگر آنکه راه برون رفتی برای ارتقا سواد رسانه ای و دیجیتالی معلمینی که کم بهره تر می باشند پیدا کند. این مهم محقق شد و جمع کثیری از فرهنگیان تحت آموزش سواد رسانه ای قرار گرفتند. سواد رسانه ای ماموریت دارد بر بحران جهت یابی و سواد دیجیتال ماموریت دارد بر بحران بهره گیری از ابزار فناورانه غلبه کند. از طرفی فرهنگیان بسیجی و خیرین نیکوکار با کمک های نقدی و غیر نقدی مومنانه خود به ارزش بیش از دویست میلیارد ریال، حماسه ای دیگر را در رزمایش همدلی و انفاق آفریدند و طی سه نوبت ۵۰۰۰ مدرسه را ضد عفونی و در اقدامی زیبا فرمانده محترم سپاه فجر فارس، سردار بوعلی طی دستوری جهادی حدود ۴۰۰ سالن فرهنگی- ورزشی را در اختیار آموزش و پرورش فارس گذاشت. همچنین سازمان بسیج فرهنگیان با ثبت بیش از ۱۴۰۰ ایده در جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا مشارکت و رتبه نخست استان های کشور را از حیث تعداد ثبت ایده از آن خود کرد. بسیج فرهنگیان فارس همچنین از حیث جمع آوری کمک های مومنانه حائز رتبه نخست در سطح کشور شد و این افتخارات، ریاست محترم سازمان بسیج فرهنگیان کشور را بر آن داشت تا طی سفری به فارس، از تلاش های فرهنگیان بسیجی تقدیر نمایند. تبدیل سیمای فارس به مدرسه بی حصار، یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی بود که محقق شد تا عدالت آموزشی مخدوش و ملکوک نگردد. بسیج فرهنگیان فارس در حال حاضر بر روی مطالعه پروژه ای درختواره ای است که بتواند با طراحی نرم افزاری، بسیج فرهنگیان را به دل مدرسه برده و به شکل هوشمند و میدانی تا سطح کلاس های درس بتواند نفوذ نموده و معلمین دلسوز و پر تلاش را در جذب و حرکت جهادی با خود همراه نماید. همچنین بنا به پیشنهاد سازمان بسیج فرهنگیان فارس خطاب به وزیر محترم و دستور صریح وزیر در جلسه، مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان استان ها، عضو شورای معاونین اداره کل استان گردیدند.