کد خبر: ۱۳۰۰۳۸
تاریخ انتشار:۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
یادواره شهدای مدافع حرم در قیروکارزین
هفتمین یادواره شهید قلیپور و واولین مجلس یادبود شهید جعفری در قیروکارزین.
هفتمین یادواره شهید قلی پور اولین شهید مدافع حرم از نیروی دریایی و اولین یادواره شهید داود جعفری از نیروی هوافضا در قیروکارزین برگزار شد .

هفتمین یادواره شهید قلیپور و واولین مجلس یادبود شهید جعفری در قیروکارزین.

به گزارش روابط عمومی سپاه قیروکارزین :

شب گذشته هفتمین سالگرد شهید مدافع حرم علیرضا قلی پور و یادبود شهید مدافع حرم داوود جعفری با حضور سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده و سردار مهدی هاشمی جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، امام جمعه شهرستان، فرماندار، فرمانده سپاه قیروکارزین و دیگر مسئولان شهرستان، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مکان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر قیر برگزار شد.

این مراسم با خیرمقدم گویی فرمانده سپاه قیروکارزین شروع شد و سپس سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه به سخنرانی پرداخت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه در هفتمین سالگرد شهید مدافع حرم علیرضا قلی پور و یادبود شهید مدافع حرم داوود جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مظهر قدرت نظام اسلامی شهدا هستند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی از نظر سطح بندی قدرت در موقعیتی قرار دارد که در واقع دومین سطح اثرگذار در دنیا است.

سردار مرتضی زارع عنوان کرد: اندیشمندان نظامی در رابطه با سطوح قدرت تعاریف ارائه داده اند. اولین سطح از قدرت با توجه به منابعی که هر کشور در اختیار دارد قدرت دفاع همه جانبه تعریف کرده اند. قدرت همه جانبه یعنی اگر به کشوری حمله شد بتواند با بسیج همه امکانات از خودش دفاع کند.

جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس دراین سطح قدرت قرار داشت . جمهوری اسلامی در دفاع مقدس سطح قدرتش دفاع همه جانبه بود.

سردار زارع متذکر شد: سطح دیگر از قدرت، تاثیر پذیری یا تاثیر گذاری تعریف کرده اند. بعضی از کشورها سلاح ، نیروهای مسلح دارند اما تاثیر گذار نیستند و تاثیر پذیر هستند. قبل از انقلاب اسلامی، با اینکه ایران ژاندارم منطقه بود اما با وجود سلاح ها و تجهیزاتی که داشت نمی توانست در منطقه تاثیرگذار باشد.امروز هم کشور های همانند کویت، قطر و دیگر کشورهای همسایه این همه سلاح و تجهیزات دارند امام درسطح منطقه و دنیا تاثیر گذار نیستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه سومین سطح از قدرت را سطح بازدارندگی عنوان کرد و گفت: بازدارندگی یعنی کشوری به چنان سطح از قدرت برسند که کشورهای دیگر به آن نتوانند حمله کنند.به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران از دهه ۸۰ و ۹۰ به واسطه تدابیر حکیمانه ای که مقام معظم رهبری داشتند و پیشرفت هایی که در مسائل نظامی داشتیم قدرتش در سطح بازدارندگی قرار گرفت . این حرف ما نیست بلکه حرف دشمنان ما است. پذیرفته اند سطح قدرت جمهوری اسلامی ایران سطحی است که نمی توان به آن حمله کرد.

وی ابراز داشت: دلیل دشمنان از تمام این خباثت ها و نقشه هایی که علیه اسلام مخصوصا در غرب آسیا انجام می دهند این است که زورشان به ایران نرسید و رفتند سراغ کشورهایی مثل افغانستان، لبنان، سوریه، عراق. همه تلاش ها در این راستا قرار گرفت که این کشورها تجزیه شوند. در این اغتشاشات همه شاهد بودیم تمام کسانی که تجزیه طلب بودند پرچم های مختلف را برافراشته کردند که خواهان تجزیه ایران هستند . چرا که ایران متحد قدرتمند است و اربابانشان از این قدرت جمهوری اسلامی مطلع و باخبر هستند.

اوباما درسخنرانیش به صراحت گفته بود که ما و کشورهای همپیمانمان بایستی در مقابل قدرت جمهورس اسلامی ایران ایجاد بازدارندگی کنیم. این سخن نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی به قدرتی تبدیل شده که مهار ناشدنی است.

سردار زارع در ادامه افزود:در اوایل سال ۹۱ تا به امروز سطح دیگری از قدرت را تعریف کرده اندو آن سطح قدرت ضربت متقابل است. ضربت متقابل یعنی اگر کشوری منافعش در هر کجای دنیا مورد هجوم و مورد حمله ای قرار بگیرد آن کشور می تواند از خودش و منافعش دفاع کند.

موارد زیادی داریم که در این سال ها اتفاق افتاده است . یک نمونه ساقط کردن پهپاد فوق مدرن آمریکا گلوبال هوک بود توسط رزمندگان اسلام که در دریای عمان به فضای هوایی کشور ما تجاوز نمود با اینکه خود آمریکایی ها هم تصور نمی کردند. پهپادی که قیمتش برابر با 18 فروند هواپیمای f15 بود.هرچند آمریکایی ها هم تهدید کردند که اقداماتی انجام می دهند، اما جمهوری اسلامی هم آمادگی کامل جهت پاسخگویی داشت. به این سطح از قدرت ضربت متقابل عنوان می شود.

شاید ما ساده از کنار آن ها بگذریم اما این تعریف جدیدی از قدرت است که جمهوری اسلامی در ادبیات نظامی وارد کرد. اکنون اندیشمندان غربی و داخلی خودمان جمهوری اسلامی ایران را دراین سطح قدرت تعریف می کنند که ما قدرت ضربت متقابل را داریم.

سردار زارع در تشریح پنجمین سطح قدرت ابراز داشت: قدرت ضربه اول ،به کشوری زده شود بعد با دیپلماسی آن را حل کرد. که حتی اکنون خود آمریکایی ها این قدرت را ندارند. آمریکایی ها اکنون در مقامی نیستند که بخواهند ضربه اول را ب زنند . اگر می توانستند تا بحال به جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین زده بودند.به همین دلیل ناچارند که در تعاریفشون از قدرت، همه دنیا یک طرف و جمهوری اسلامی ایران را طرف دیگر حساب کنند.

از دیدگاه آمریکایی ها که خودشان را کدخدای دهکده جهانی می دانند، تنها کشوری که راهبرد و دکترین قابل قبول جهانی دارد ایران است. این ها به برکت تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری وعملکرد بسیج، تا به امروز است.

در پایان مرسم کربلایی هادی سواری به مداحی و مدیحه سرایی در مدح اهل بیت(ع) پرداخت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه در پایان گفت: فراموش نمیکنیم که این قدرت ما از خون مطهر شهدای عزیزمان درانقلاب، ۸سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم سرچشمه می گیرد. البته دشمنان ما اخیرا با متوسل شدن به گروهکهای تجزیه طلب وسلطنت طلب،برخی جوانان ما را فریب دادند وبه خیابان کشاندند تا به خیال خام خود نظام را باچالش جدی مواجه کنند.اما موفق نشدند.

شهید مدافع حرم علیرضا قلیپور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه در دفاع از حرم حضرت زینبی(س) در سوریه می باشد که در ششم آذرماه ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همچنین شهید مدافع حرم سردار داوود جعفری دومین شهید مدافع حرم از شهرستان قیروکارزین می باشد که یکم آذرماه سال جاری توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید که دیروز همزمان با سالروز شهادت علیرضا قلی پور پیکر مطهر این شهید در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شهر شیراز تدفین شد.

هفتمین یادواره شهید قلیپور و واولین مجلس یادبود شهید جعفری در قیروکارزین. 

هفتمین یادواره شهید قلیپور و واولین مجلس یادبود شهید جعفری در قیروکارزین.

هفتمین یادواره شهید قلیپور و واولین مجلس یادبود شهید جعفری در قیروکارزین.