کد خبر: ۱۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار بسیج؛
جامعه هنری در مقابل صف‌بندی دشمن تولید محتوا داشته باشد
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار بسیج با بیان اینکه بنگاه‌های عظیم خبرپراکنی و ابررسانه‌هایی که امروز در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده‌اند، از این ظرفیت برای تسری اندیشه خودشان استفاده می‌کنند، گفت: جامعه هنری باید در مقابل صف‌بندی جبهه دشمن برای خود اندیشه‌ و تولید محتوا داشته باشد.

امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیجبه گزارش ایکنا از فارس، امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیج امروز،۱۷ آذرماه در آیین اختتامیه جشنواره‌های صنایع دستی، تئاتر بسیج «سودای عشق»، جشنواره «آوای حرا» و هفته هنر انقلاب اسلامی استان، یکی از بزرگترین هنرهای انقلاب اسلامی را گسترش فرهنگ اسلام ناب در سراسر عالم دانست و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امروز در نقاط مختلف دنیا اتفاقات خوبی رخ داده و ظرفیت‌های عظیمی در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفته است، ماحصل تفکر و اندیشه ناب انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشورمان اظهار کرد: اگر امروز در کشور دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در حال توطئه‌های کوری هستند و پی در پی می‌خواهند برای نظام و انقلاب مسئله درست کنند، نگران همین نقطه نورانی انقلاب هستند که این فرهنگ و اندیشه در حال تسری و ساری و جاری شدن در گوشه گوشه عالم است و می‌دانند وقتی پرچم عزت بر بلندای این قله و اقتدار اسلامی در سراسر عالم برافراشته شود دیگر جایی برای فرهنگ منحوس لبیرالیسم در عالم نیست و شیاطین قطعاً دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

جاهدی با بیان اینکه نگرانی دشمن از این قدرت انقلاب اسلامی است ولی برخی‌ها می‌خواهند حقایق را وارونه نشان دهند و بگویند مردم به ظاهر به دلیل اتفاقاتی که در جمهوری اسلامی می‌افتد عده‌ای معترض هستند، افزود: دشمن به دلیل شکست‌های پی در پی که از انقلاب اسلامی می‌خورد تمام ظرفیت‌های شیاطین عالم را به کار گرفته و ما را در یک جنگ احزاب قرار داده است تا بتواند این شعله برافروخته را خاموش کند که قطعاً خاموش نخواهد شد و تمام ظلمت‌ها را از بین خواهد برد و مردم به حقایق عالم پی خواهند برد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیج، نقش هنر اسلامی و انقلابی را در تجلی این نور بسیار بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در پاسداشت شهید آوینی و شهدای هنرمندان نشان می‌هد که نقش هنر اسلامی، انقلابی و متعهد در تسری این اندیشه در عالم جدی است. همانگونه که شیاطین عالم دارند از ظرفیت هنر برای تسری اندیشه خودشان استفاده می‌کنند.

وی با تصریح اینکه بنگاه‌های عظیم خبرپراکنی و ابررسانه‌هایی که امروز در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده‌اند، از این ظرفیت برای تسری اندیشه خودشان استفاده می‌کنند، تأکید کرد: جامعه هنری باید در مقابل صف‌بندی جبهه دشمن برای خود اندیشه‌ و تولید محتوا داشته باشد.

جاهدی با تأکید بر اینکه هنر انقلاب اسلامی را تنها به یک هفته محدود نکنیم، گفت: ظرفیت‌های عظیمی در دل سومین حرم اهل بیت(ع) وجود دارد که شاید تنها در نماهنگ‌ها یا سرود یا نقاشی بخشی از آن را آورده‌ایم اما چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم و چه کارهای اندیشه‌ای و هنری فاخر می‌توان انجام داد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیج ادامه داد: امروز وقتی در نقاط مختلف دنیا نام شیراز به میان می‌آید، نام چهره‌هایی نظیر حافظ و سعدی به ذهن‌ها متبادر می‌شود اما چه تولید محتوا یا فیلم سینمایی در خور شأن حافظ و سعدی تولید کرده‌ایم یا همین طور برای شهید دستغیب چه اثر فاخری تولید کردیم.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ نقطه‌زنی‌هایمان خوب بوده است اما در کل چون کار جزیره‌ای پراکنده انجام می‌دهیم، نتیجه نگرفتیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند که باید ساختارهای فرهنگی بازنگری شوند و تأکید کردند که سند نوشتن کفایت نمی‌کند. سندهای متعدد فرهنگی در نظام داریم اما هنوز در حوزه اجرا دچار مشکل هستیم. امروز تعدد مأموریت‌های فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی داریم اما هنوز به نقطه مطلوب فرهنگی نرسیده‌ایم.

جاهدی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های فرهنگی را کنار هم قرار دهیم، گفت: به دلیل انجام کارهای پراکنده و جزیره‌ای در عرصه فرهنگ به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم. شاید جشنواره‌هایی نظیر جشنواره‌های بسیج نقطه شروع برای رسیدن به نقطه مطلوب و بسط و گسترش تفکر و هنر انقلابی در سراسر عالم باشد.
انتهای پیام