کد خبر: ۱۳۰۰۸۱
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
بیانیه بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
بمناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو
بیانیه بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بمناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو
بیانیه بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بمناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو
 
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
یَأیّهَا الذینَ ءَامَنُوا إذَا لَقِیتُمُ الذینَ کَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الأدْبارَ (انفال / آیه 15)
ای آنانکه ایمان آورده اید هرگاه با تهاجم کافران در میدان کارزار روبرو شوید مبادا از بیم آنها پشت به دشمن کرده و از جنگ بگریزید.
روز دانشجو نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان های علمی و فرهنگی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است. جنبش های دانشجویی همواره نقش تعیین کننده ای در مبارزات آزادی خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته اند و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان همراه با مردم انقلابی اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.
روز 16 آذر سال 1332، بعنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و  عدالتخواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتراز درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است و امروز نیز دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمانهای اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی کنند.
آری، روز ۱۶ آذر یکی از خاطره انگیزترین روز‌های تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی بر جوانان سرافراز و آینده آفرین گرامی باد.
در حادثه شهادت شهدای بزرگ ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که دانشجویان در اعتراض به حضور مستکبرانه نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران به خون غلطیدند، ریشه‌های جنبش‌های دانشجویی عمق یافت و در روز‌های منتهی به انقلاب، جوانه زد و امروز به یک درخت تناور و بارور تبدیل شده است.                                                                                             ‌قشر دانشجوی ما همواره در مقاطع مختلف تاریخ کشورمان به ویژه در دوران دفاع مقدس و در ایام رویارویی با فتنه‌های سیاسی و نیز عرصه‌های فناوری و علم ورزی، انقلابی، مجاهدانه وبا بصیرت ظاهر شده و می‌شود. امروز دانشجوی ما با نگاه به گذشته و بهره گیری از تجربیات و مرور راه رفته، وبا الهام گرفتن از شهیدان خاصه شهدای عرصه دانشگاه، مقاوم و مبارز در برابر تفکر جهان استکبار مقاوم و مبارز قد علم کرده است. امروز دانشجوی ایران اسلامی با هر عنوان و رسمی، خود را ایرانی و مدافع ارزش‌ها می‌داند و در عرصه جهاد علمی، جهاد سازندگی، جهاد خودکفایی، جهاد اندیشه ورزی و جهاد تبیین مصمم نقشی فعال و پیشرو ایفا می‌کند.                                    
 بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون ضمن گرامی داشت ﯾﺎد و ﺧﺎﻃﺮه شهیدان اﺣﻤﺪ ﻗﻨﺪﭼﯽ، آذر ﺷﺮﯾﻌﺖ رﺿﻮی و ﻣﺼﻄﻔﯽ ﺑﺰرگ ﻧﯿﺎ، این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی، دانشجویان گرامی به ویژه دانشجویان شهرستان انقلابی کازرون تبریک عرض نموده، از خداوند متعال خواستاریم تا همه ما بتوانیم با بصیرت و هوشیاری و با پیروی کامل از منویات مقام عظمای ولایت،حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، گام های موثر جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.
 ‌‌‌‌❇️ هیات اندیشه ورز بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون