کد خبر: ۱۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار:۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
به همت قسمت اجتماعی سپاه جهرم
اولین همایش قبیله های کتابخوان استان فارس در شهرستان جهرم برگزار شد
با حضور فرمانده سپاه جهرم، مسئول اداره هنر و ادبیات معاونت اجتماعی سپاه پاسداران، معاون اجتماعی سپاه فجر فارس و اعضای قبیله های کتابخوان شهرستان جهرم، اولین رویداد و همایش تجلیل از قبیله های کتابخوان در سالن اجتماعی شهرداری این شهرستان، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، به همت قسمت اجتماعی سپاه این شهرستان، با حضور سرهنگ طالبی فرمانده سپاه جهرم، دکتر سید مهدی مرتضوی نژاد مسئول اداره هنر و ادبیات معاونت اجتماعی سپاه پاسداران، سرهنگ محمد جعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس، حجت الاسلام ظهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جهرم و اعضای 30 قبیله کتابخوان این شهرستان ، اولین رویداد و همایش تجلیل از قبیله های کتابخوان، در سالن اجتماعی شهرداری، برگزار شد. 

در ابتدای این همایش سرهنگ پاسدار محمد جعفر دوستدار، مسئول اجتماعی سپاه فجر استان فارس، ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان گرانقدر دارالمومنین شهرستان جهرم و توجه ویژه به امر کتاب و کتابخوانی، راه اندازی حدود 30 قبیله کتابخوان در این شهرستان را در سطح استان بی نظیر توصیف نمود. 

وی بیان داشت: به واسطه اهمیت کتابخوانی و تأثیر آن بر سلامت اجتماع و همچنین تربیت نیرو در راستای بیاینه گام دوم انقلاب، باید حرکت عمومی در جامعه ایجاد کنیم و دست دیگران را هم در امر کتابخوانی بگیریم.

سرهنگ دوستدار افزود: حرکت جدیدی که در جهرم آغاز شده جذب خیرین از طریق نذر، وقف یا خرید کتاب جهت قبیله های کتابخوان می باشد که به عنوان یک فعالیت ابتکاری قابل تعمیم به کل کشور است. 

در ادامه این همایش دکتر سید مهدی مرتضوی نژاد با اشاره به دیده شدن فعالیتهای قبیله های کتابخوان جهرمی در تهران و ستاد کل سپاه، اظهار داشت: نرم افزار جهاد تبیین در برهه کنونی و سایر زمان ها، کتاب و کتابخوانی است. 

وی در ادامه افزود: مظاهر تهاجم فرهنگی مانند بد حجابی یا بی حجابی نتیجه محصولات ضد فرهنگی مانند ماهواره، فیلمها یا سریالهای با محتوای ضد دینی، سرودها یا آهنگهای مبتذل می باشد که در مقابل این تنوع محصولات ضد فرهنگی، باید محصولاتی جهت مقابله تولید کنیم. 

دکتر مرتضوی نژاد با تآکید بر عدم وجود محصولات سینمایی در زمینه مقابله با بد حجابی یا بی حخجابی گفت: 37 رمان و داستان خوب در مورد حجاب و همچنین در زمینه تمام موضوعات و رخدادهای اجتماعی کتاب داریم که می توان یکی از بهترین راههای مقابله با تهاجم فرهنگی کتابخوان کردن خانواده ها و عموم جامعه است. 

مسئول اداره هنر و ادبیات معاونت اجتماعی سپاه پاسداران با تأکید بر سیره مقام معظم رهبری مبنی بر تقریظ 64 کتاب رمان و داستان تا کنون بیان داشت: با این کار، امام خامنه ای، جریان فرهنگی جامعه را به این سمت هدایت می نمایند. 

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی از دیدگاه امام خامنه ای، کتابخوانی را مصونیت دادن فرد و خانواده، از انواع آسیب های اجتماعی عنوان داشت. 

گفتنی است در این برنامه سه نفر از فعالان کتاب و کتابخوانی به نمایندگی از قبیله های کتابخوانی، به بیان نحوه فعالیت و تشکیل گروه های کتابخوان، دغدغه ها، مسائل، مشکلات و همچنین درخواست نیاز به پاتوق کتابخوانی و امکانات از مسئولین متولی امر، پرداختند. 

در پایان این مراسم 37 از خیرین، فعالان و کتابخوانهای برتر و سفیران قبیله های کتابخوانی مورد تجلیل قرار گرفتند.  
{$sepehr_album_15839}