آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
جوابیه بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس خطاب به استاندار:
ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در جوابیه صحبت های استاندار نوشت: امروز با معضل «آب انتخاباتی» مواجه هستیم که اگر این بی عدالتی در توزیع منابع کشور مرتفع نگردد سال آینده دوباره جنابعالی باید در جمع سازمان های مردم نهاد مقصر مابقی مشکلات را دیگران بدانید .
ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس نسبت به صحبت های استاندار در جمع  سازمان های مردم نهاد در مورخ 26/10/95 جوابیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:
استاندار محترم فارس جناب آقای مهندس افشانی
باسلام وتحیت و عرض ادب و احترام متن بیانات جنابعالی در گردهمایی بزرگ سازمان های مردم نهاد در مورخ 26/10/95 در رسانه های محلی با نقل و قول های متفاوت مشاهده کردیم و برخود لازم دانستیم نکاتی چند به حضورتان برسانیم.
  1. در ابتدا باید از طرح این گونه مباحث در جمع سازمان های مردم نهاد تقدیر وتشکر کرد چرا که هدایت تشکل های مردمی به سمت حل مشکلات کشور می تواند یکی از راهکارهای موجود باشد.  
  2. در گردهمایی مذکور فرمودید «در مورد کاهش آب سد درود زن در تابستان هشدار داده و گفتم اراضی زیر دست سد را کشت نکنید اما در آن زمان عده ای جوان دلسوز و با نیت دلسوزانه طومار نوشتند و در محل نمازجمعه توزیع کردند »(به نقل از شماره 1166 روزنامه ی  تماشا مورخ 27 دیماه95) اولاً باید عرض کنیم مجموعه تشکل های دانشجویی بعد از شنیدن صدای اعتراض کشاورزان حوزه رودخانه کر جلسات متعددی با آنان و دستگاههای ذیربط(خانه کشاورزان استان فارس – سازمان جهاد کشاورزی استان فارس – شرکت آب منطقه ای فارس) و حتی خود جنابعالی و در ادامه نوشتن 2 نامه محرمانه به اعضای محترم شورای تامین استان که در راس آن جنابعالی بوده و هستید هشدارهایی در خصوص مدیریت منابع آب و عواقب آن داده بودیم که متاسفانه بدلیل نشنیدن آن صدا توسط مسئولین و عدم همکاری برخی رسانه هایی که قرار بود صدای ملت باشند باالاجبار نامه را در روز قدس در بین مردم انتشاردادیم . ثانیاً جنابعالی در جایی دیگر ما را دعوت به قرائت مجدد آن نامه تخصصی ( به قول شما طومار)  نمودید . که هیمن جا از شما خواهشمند است جلسه ای ترتیب دهید تا یکبار دیگر و در کنار هم آن دو نامه را با هم قرائت کنیم و نکاتی که ما به شما بیان نمودیم به بحث و بررسی مجدد گذاشته تا خدای نا کرده جاده ای یکطرفه در پیش روی خود نبینید و واقعیت ها ذبح شود. ثالثاً بحث ما در خصوص خود کفایی کالاهای استراتژیک ، یک فهم کلی در مدیریت کلان کشوربود و در نامه شماره 1 بیان کردیم « جمهوری اسلامی ایران که داعیه دار مبارزه با استکبار جهانی است .ضروریست برنامه ریزی مشخص برای تامین امنیت غذایی بعنوان پایه اصلی استقلال ملی داشته باشد» لذا هراستان می بایست به اندازه توان خود بار این حرکت عظیم را به دوش بگیرد و با مدیریت مناسب به استقلال کشور کمک کند . اتفاقاً با استفاده از نظر کارشناسان ما به این جمع بندی رسیدیم که استان فارس می تواند در حوزه کشاورزی قطب باشد و حتی در خصوص تولید کالاهای استراتژیک به خود کفایی کمک شایانی داشته باشد ودر همان نامه ابتدایی عرض کردیم مدیریت منابع آب و مدیریت حوزه کشاورزی استان مورد سوال است ؛ وجود چاه های غیرمجاز در حریم سد و زمین های متعلق به سازمان آب منطقه ای فارس و عدم توان مقابله با این پدیده ، نبود سیستم های آبیاری پیشرفته ، نبود سیستم های مکانیزه ماشین آلات کشاورزی ، وجود فشارهای سیاسی و انتخاباتی ، نبود الگوی کشت مناسب ، همه و همه بخشی از مشکلات منفی شدن آب سد درود زن می باشد نه صحبت های کارشناسی و  دلسوزانه عده ای جوان .
  3. سابقاً جنابعالی بیان نمودید «اجازه کشت حتی یک گرم شلتوک را در استان فارس نخواهیم داد» و ما در نامه شماره 2 عرض کردیم «در کمال ناباوری از زبان مسئول تحت اشراف شما و نماینده دولت و استانداری در بخشداری کر صحبت از آزاد سازی 20 میلیون متر مکعب برای کشت برنج ، آن هم توسط مصوبه کارگروه آب در استانداری به میان می آید» خب؛ شما که اینقدر نسبت به این موضوع حساسیت دارید. علت وجود تناقاضات حرف و عمل مجموعه شما چیست؟ در هیچ جای دو نامه ی تشکل های دانشجویی اشاره ای به آزاد سازی آب نشده است  فقط بیان نمودیم مشکلات مردم را با تدبیرو درایت مرتفع نمایید . زمین های زیرکشت سد که از آب برای نجات محصولاتشان برخودار نبودند و لی شما آب برای بالادست و شلتوک آزاد کردید .
  4. شنیده شده در دو ماه اخیر نسبت به پلمپ قریب به 900 چاه غیر مجاز در حریم سد درود زن و زمین های سازمان آب منطقه ای فارس اقدام شده است که در جای خود باید تقدیر کرد در صورتی که ما اوایل سال 95 نسبت به وجود آنها و تبعات آن هشدار داده بودیم . حال باید پرسید عدم مقابله با این پدیده ، علت کمبود آب هست یا صحبت های دلسوزانه و کارشناسی عده ای جوان؟
  5. امروز با معضل «آب انتخاباتی» مواجه هستیم که اگر این بی عدالتی در توزیع منابع کشور مرتفع نگردد سال آینده دوباره جنابعالی باید در جمع سازمان های مردم نهاد مقصر مابقی مشکلات را دیگران بدانید .
  6. باز هم اعلام می داریم دانشگاهها و مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان در این حوزه ، می توانند مشکلات را حل نمایند فقط و فقط باید به آنان اطمینان کرد و بخشی از بودجه هایی که در حال اتلاف می باشد صرف این زمینه کرد.
ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: