کد خبر: ۱۰۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
رییس سازمان بسیج عشایر کشور:
رییس سازمان بسیج عشایر کشور گفت: در نظام ساختاری جوامع، به عشایری، روستایی و شهری تقسیم می شوند که اگر کمی به گذشته برگردیم و تاریخ را مطالعه کنیم خواهیم دید که اساس جوامع روستایی و شهری از جامعه عشایری سرچشمه می گیرد.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس، سردار علی پاشا محمدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه ده هزار شهید جامعه عشایری و 1200 شهید عشایر استان فارس در جمع فرماندهان پایگاه ها و گردان های حوزه های مقاومت بسیج امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) عشایری ، متنفذین عشایر و مسئولان ادارات و نهادها که در سالن ارشاد شهر قائمیه برگزار شد گفت:در سال 1335 در اولین سرشماری 65درصد جامعه ما در مناطق عشایری و روستایی و 35 درصد را جامعه شهری تشکیل می داد اما متاسفانه آنچه امروز شاهدیم جمعیت شهری به 72 درصد و جمعیت عشایری به کمتر از 28درصد رسیده که این موضوع باعث شده تا  زنگ خطرجامعه عشایری به صدا در بیاید و روند جامعه عشایری منفی شود.
     رییس سازمان بسیج عشایر کشوردر ادامه افزود: نگاه امام و رهبری به جامعه عشایر یک نگاه والا و متصف به اوصاف پسندیده و در خور شان عشایر است که با مصداق سلحشوران غیور، سرسخت ترین مدافعان، سد محکم و نفوذ ناپذیر و مرزداران سرافراز و غیور معرفی می کند که ما باید قدر این جامعه مولد را بدانیم و به داد جامعه عشایری برسیم که اگر با این وضع پیش رودجامعه عشایری را از دست خواهیم داد.
سردار علی پاشا محمدی با توجه به این که مقام معظم رهبری نسخه شفا بخش و رهایی از تحریم های ظالمانه را اقتصاد مقاومتی می داند خاطرنشان کرد: زندگی عشایری همان اقتصاد مقاومتی است که جوامع روستایی و عشایری به خوبی این اقتصاد مقاومتی را با کار شبانه روزی و تولید اجرا می کنند و مسئولان نیز باید به این جوامع که در این عرصه سرآمدند بیشتر رسیدگی کنند.
     رییس سازمان بسیج عشایر کشوردر ادامه به مهاجرت معکوس اشاره کرد و اظهار داشت:مسئولان نظام با حمایت از تولید کنندگان در جوامع روستایی و عشایری کاری کنند تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد ودر مناطق عشایر نشین و روستا نشین اقتصاد و تولید رونق بیشتری داشته باشد.
سردار محمدی، به گوشه ای از مشکلات جامعه عشایری اشاره کرد و بیان داشت: ایل راه ها، مخابرات، خدمات معیشتی، فروش محصولات، نژاد و اصلاح دام و دامپزشکی و امنیت و تسلیح جوامع عشایری از جمله مشکلاتی است که با جلساتی که در این هفته با مسئولان خواهیم داشت در صدد راهکار برون رفت از این مشکلات خواهیم بود.
اساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرد
وی در ادامه به خدمات عشایر غیور در دوران قبل و پس از جنگ اشاره کرد و گفت: همه اقوام اعم از قوم بلوچ، قوم کرد، قوم لر، قوم عرب، ترکمن و فارس در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تمسک به قرآن و تابع فرامین ولایت و رهبری در همه صحنه های نظام و انقلاب حضور چشمگیری داشتند و همین امر باعث شد تا چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی که می گذرداراده خدا بر اراده استکبار جهانی و مواجب بگیر آن ها به پیروزی برسد و این به برکت علل سه گانه انقلاب که علل مبقیه قلمداد می شود نشات می گیرد.
       رییس سازمان بسیج عشایر کشور، اسلام، قرآن و حضور وحدت بخش مذاهب و اقوام انقلاب اسلامی را سه عامل اصلی از عوامل مبقیه خواند و اذعان داشت: با بهره گیری از رهنمود های ولی فقیه که امتداد ولایت رسول ا... است توانستیم نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کوران حوادث زمان به سلامت عبور دهیم و برای استمرار این راه مقدس و تحقق آرمان های امام و رهبری با حضور وحدت بخش مردم و تمسک به قرآن و پیرو ولایت بودن نظام را به سر منزل مقصود برسانیم.
اساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرد
امروز افتخار می کنیم که سرآمد امت های عالم هستیم
وی در ادامه بیان داشت: حوادث کودتای نوژه، واقعه طبس و 8 سال دفاع مقدس از جمله حوادثی بود که به عنوان آیت و نشانه و معجزه الهی به شمار می رود و امروز به خود می بالیم و افتخار می کنیم که در جغرافیای سیاسی جهان و 200 کشور در نظامی زندگی می کنیم که قانون اساسی ما برگرفته از کلام وحی ، سیره فاطمی و علوی است و امروز نوع حکومت ما برخلاف حکومت های لیبرال به عنوان مردم سالاری دینی در دنیا بی نظیر است.
اساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرد
سردار ادامه داد و گفت: امروز افتخار همه ما این است که سرآمد امت های عالم هستیم و هرکس که به حقانیت این نظام، همان نظامی که دنباله رو مکتب اهل بیت و ائمه هدی است شک داشته باشد باید به اعتقاد و ایمان خود شک کند.
       رییس سازمان بسیج عشایر کشور، اشاره ای کوتاه به فعالیت های عشایر کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج جامعه عشایری در 21 استان کشور فعالیت و در 6 استان نواحی دارد که استان فارس از قدیمی ترین نواحی با ظرفیت و استعداد بیشترین نیرو و جامعه هدف در رتبه اول است.
وی در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولین و فرماندهان،  خود را خادم و بدهکار مردم خواند و گفت:  امید دارم که خدای تعالی به همه مسئولان نظام و انقلاب این معرفت را عطا کند تا چند صباحی که زنده هستیم و بار این مسئولیت های سنگین را به دوش می کشیم خدمت به خلق ا... را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم .
 گفتنی است فرمانده سپاه عشایر و امام جمعه شهر قائمیه نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.
اساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرد
   

اساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرداساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرداساس جامعه روستایی و شهری از عشایر سرچشمه می گیرد

نام:
ایمیل:
* نظر: