آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 19 فجر استان فارس:
سرهنگ پاسدار قنبری گفت: آئین افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن ورزشی مجموعه شهید ربانی واقع در بلوار قرآن شیراز برگزار می شود.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار ظهراب قنبری با بیان اینکه المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج جنوب کشور به میزبانی شیراز برگزار می شود، گفت: سومین یادواره فرهنگی ورزشی سردار شهید حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم از سوی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) در پنج منطقه کشور برگزار می شود که لشکر عملیاتی 19 فجر استان فارس مجری برگزاری این المپیاد در جنوب کشور خواهد بود.

دبیر اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج با بیان اینکه در مدت برگزاری این المپیاد 450 نفر از ورزشکاران بسیجی جنوب کشور میهمان شیراز خواهند بود، گفت: این ورزشکاران از استان های خوزستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری در این مسابقات ورزشی حضور پیدا می کنند.

جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 19 فجر با بیان اینکه اعضای تیم های شرکت کننده در المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج از روز چهارشنبه وارد شیراز می شوند، گفت: بسیجیان حاضر در این المپیاد ورزشکاران حرفه ای و شاخص استان های واقع در جنوب کشور هستند که علاوه بر حضور در ماموریت های بسیج و تامین امنیت کشور در عرصه فرهنگ و ورزش نیز بصورت فعالانه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج در هشت رشته و بر اساس قوانین بین المللی برگزار می شود، گفت: برای برگزاری این المپیاد با اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت های ورزشی مرتبط در فارس هماهنگی شده، تیم های داوری مجرب برای مسابقات تعیین شده و مسابقات در رشته های فوتسال، جودو، تیراندازی، زورخانه ای، تکواندو، کاراته و والیبال برگزار می شوند.

سرهنگ پاسدار قنبری خاطرنشان کرد: آئین افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن ورزشی مجموعه شهید ربانی شیراز واقع در بلوار قرآن شیراز و با حضور مسئولان فرهنگی، سیاسی و ورزشی استان و کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکثریت شرکت کنندگان در المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج در محدوده سنی 18 تا 25 سال قرار دارند، گفت: سالن ورزشی شهید ربانی واقع در بلوار قرآن، سالن شهید دستغیب واقع در دروازه کازرون، سالن پایگاه قهرمانی واقع در بلوار هفت تنان، سالن شلمچه واقع در پل باغ صفا، سالن تختی واقع در خیابان ذوالانوار و سالن 22 بهمن واقع در کوی زهرا میزبان مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج خواهند بود.

جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 19 فجر با اشاره به اینکه المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج به مدت چهار روز در شیراز برگزار می شود، گفت: تماشای این مسابقات رایگان است و از عموم مردم استان فارس بخصوص شیراز برای حضور در سالن های ورزشی محل برگزاری مسابقات دعوت بعمل می آید.

وی افزود: تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام)، زیارت جمعی ورزشکاران از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و بازدید از مراکز زیارتی و تاریخی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ایام برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج جنوب کشور در شیراز هستند.

سرهنگ پاسدار ظهراب قنبری خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری متعددی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج حسین همدانی، ابوذر غواصی، محسن ماندنی، محسن الهی و حمید قاسم پور در حاشیه برگزاری مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج جنوب کشور در شیراز تدارک دیده شده اند.

دبیر اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج با بیان اینکه تروج فرهنگ ورزش در کشور و تبیین اهمیت آن در حفظ سلامتی از اهداف مهم برگزاری این المپیاد است، گفت: با برگزاری این گونه المپیاد ها آمادگی جسمانی نسل جوانِ مومن و انقلابی کشور برای دفاع از انقلاب اسلامی تقویت شده، سلامت جسمی نسل آینده ساز کشور تضمین شده و روحیه شادابی و نشاط در جامعه زنده می شود.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی، روحی و اخلاقی انسان است، افزود: مسئولان کشور هر چقدر به موضوع ورزش و ترویج آن در بین نسل جوان و فعال جامعه بیشتر اهمیت دهند به همان اندازه شاهد کاهش معضلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 19 فجر با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از این المپیاد در شیراز پیش بینی شده است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی به میزبانی فارس و شیراز نه تنها ظرفیت های عظیم استان برای برگزاری این گونه مسابقات را نشان می دهد بلکه باعث شکوفایی استعدادهای ورزشیِ نسل نوجوان و جوان بخصوص در استان فارس و توجه مسولان به اهمیت توسعه زیرساخت های ورزشی خواهد شد.

سرهنگ پاسدار ظهراب قنبری خاطرنشان کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج با مشارکت و همکاری سپاه فجر فارس، لشکر عملیاتی 19 فجر، شهرداری شیراز، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادارات کل ورزش وجوانان فارس و شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس از ششم تا نهم بهمن یک هزار و سیصد و نود و پنج در شیراز برگزار می شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: