پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۲۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
برای جلوگیری از سرقت های هنری ؛
کریم افشار فرد مخترع جوان شیرازی موفق به طراحی و ساخت محصولی جهت مقابله با سرقت هنری در سینماهای کشور شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، یکی از مهمترین پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مخترعان و مبتکران داخلی و حمایت های مادی و معنوی از آنها جهت رسیدن اختراعات آنها به چرخه تولید است. مخترعان و مبتکران زیادی در شیراز وجود دارد که اختراعات آنها می تواند نقطه عطفی برای خودکفایی در بخش های مختلف صنعتی باشد. خبرنگار بسیج علمی گفتگویی با یکی از این مخترعان جوان داشته است.

کریم افشار فرد جوان مستعد و خلاق شیرازی توانسته است به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم نوآوری در کشور جامه عمل بپوشاند و قدرت خلاقیت خود را به کار گیرد و با بکارگیری قدرت خلاقیت خود محصولی بسازد که می تواند از سرقت های هنری در سینماهای کشور جلوگیری کند .

وی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، گفت : در نگاه کردن به اطراف خود و محیط بسیار دقت می کند و با همین نگاه موشکافانه متوجه می شود که برخی از مشکلات وجود دارد که می توان آنها را با لحظه ای تفکر و ساخت برخی از محصولات برطرف کرد .

افشار فرد که مشاهده سرقت های هنری در سینماهای کشور باعث ایجاد تلنگری در او جهت ساخت محصولی برای مقابله با این مشکل شده است ، تصریح کرد: همانطور که می دانید بسیاری از اوقات فیلم هایی که هنوز وارد بازار نشده اند ، هنگامی که در سینماهای کشور اکران می شوند توسط برخی از افراد سودجو علی رغم تذکرات مسئولین امر ، فیلم بردای می شوند و افراد سودجو با این کار خود ضرر و زیاد فراوانی را نسیب سازندگان فیلم می کنند .

این مخترع جوان با بیان اینکه مشاهده این مشکل وی را به فکر ساخت محصولی برای جلوگیری از فیلم برداری در سینماهای کشور کرده است ؛ گفت : با بهره گیری از ویژگی های نور مادون قرمز موفق به ساخت محصولی شده است که این مشکل را برطرف می کند و مانع فیلم برداری از پرده سینما می شود .

وی اضافه کرد : نور مادون قرمز نامرئی می باشد که توسط چشم انسان قابل دیدن نیست و من با استفاده از همین خاصیت، تعدادی نورافکن که این نور را منتشر می کنند ساخته ام که این نورافکن ها در پشت پرده سینما نصب می شوند و مدام خاموش و روشن می شوند و در صورتی که فردی تصمیم به فیلم برداری از پرده سینما را داشته باشد در کار او اخلال ایجاد می کند .

افشار فرد با اشاره به نحوه کار این محصول گفت : دستگاه ساخته شده همراه با فیلم به صورت چشمک زن بر روی پرده سینما پخش می شود و در این حالت ضمن اینکه هیچ کدام از حاضرین در سینما متوجه پخش این نور نمی شوند ، اگر فردی اقدام به فیلم بردار کند ، فیلم سرقتی او دیگر قابل مشاهده نمی شود .

وی با بیان اینکه محصولش را ثبت اختراع نیز شده است، خاطر نشان کرد : حل مشکلی از مشکلات جامعه همواره انگیزه اختراع را در او زنده می کند و هر زمان که مورد جالب و یا مشکلی را مشاهده می کند دوست دارد محصولی را بسازد که بتواند آن مشکل را برطرف کند .

وی در پایان با بیان اینکه هزینه اختراعات خود را به صورت شخصی تأمین کرده است ؛ اظهار داشت : از مسئولین اتنظار می رود که مخترعین را بیشتر مورد حمایت قرار دهند و با تشویق های خود آنها را دلگرم کنند .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: