کد خبر: ۱۰۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
اقتصاددان دانشگاه شیراز:
اقتصاددان دانشگاه شیراز گفت: لایه‌های مختلف جامعه وقتی عدم اجرای تعهدات را می‌بینند نمی‌توانند به این قضیه خوشبین باشند.
سید محمد هاشم پوریزدان پرست در گفتگو با اساتید فارس با به بررسی برجام اظهار کرد: عده‌ای برجام را نقطه عطفی برای آغاز تحولی بزرگ می‌دانستند و تاریخ کشور را به ماقبل برجام و پسابرجام تبدیل کرده بودند که این به این معنا ست؛ چرا که هیچ اتفاق بزرگی در این زمینه در کشور نیافتاد.

وی با بیان اینکه ممکن است دستاوردهای اندکی در این زمینه بوده است، افزود: اما گره هیچ کدام از مشکلات اقتصادی کشور که به اجرای برجام وعده می‌شد، باز نشد.

این اقتصاددان دانشگاه شیراز با اشاره به القابی نظیر خورشید تابان و ... که دست اندرکاران برجام به آن می‌دادند ، گفت : جامعه در عمل مشاهده کرد این فضا سازی ها و اردوکشی‌های خیابانی طبقه اشرافی در جریان توافق برجام هیچ اثری ندارد و گره مشکلات کشور تنها از طریق کار و تلاش و تولید و همان نسخه اقتصاد مقاومتی حل می‌شود.

به گفته وی، نمی‌توان تماماً در این موضوع نیز تندروی کرد، اما این موضوع نیز که تمام مشکلات بیکاری ومسائل اقتصادی و ارتباطات با دنیا را به اجرای برجام و ارتباط با آمریکا وعده می‌دادند، بی معنا است.

پوریزدان پرست بیان کرد: لایه‌های مختلف جامعه وقتی عدم اجرای تعهدات را می‌بینند نمی‌توانند به این قضیه خوشبین باشند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: