کد خبر: ۱۰۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
جعفر قادری:
نماینده ادورای مردم شیراز در مجلس گفت: با خرید هواپیما نیز در جذب سرمایه خارجی دچار مشکل می‌شویم؛ چون دولت آمریکا اجازه ورود سرمایه‌گذار و انتقال تکنولوژی را نمی‌دهد و تنها کالای مصرفی اجازه ورود دارد.
جعفر قادری در گفتگو با اساتید فارس، با توجه به قرارگرفتن در یک سالگی برجام بیان کرد: برجام آن چیزی که دولت انتظار داشت، نبود و عملاً دولت نتوانست تحولی را در اقتصاد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت همه فضای کشور اعم از سرمایه گذاری، آب، اشتغال، محیط زیست را به اجرای برجام گره زده بود، گفت: در حقیقت در اجرای برجام حل همه این موضوعات اصلی بهانه بود و برجام نه تنها توانست گره مواردی که دولت به آن اذعان داشت باز کرده و تنها آمریکا با تهدید یک جانبه خود تحریم‌های دیگری را به بهانه‌های مختلف آورد.

این استاد دانشگاه با اشاره به درامدهای ارزی نیز بیان کرد: اکنون صادرات نفتی را در اختیار داریم اما از درآمدهای ارزی آن نمی‌توانیم استفاده کنیم و امکان جابجایی وجود ندارد.

قادری با اشاره به بحث خرید هواپیما در دوران پس از برجام نیز اشاره و تصریح کرد: با خرید هواپیما نیز در جذب سرمایه خارجی دچار مشکل می‌شویم؛ چون دولت آمریکا اجازه ورود سرمایه‌گذار و انتقال تکنولوژی را نمی‌دهد و تنها کالای مصرفی اجازه ورود دارد.

وی بیان داشت: درواقع خود دولتی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که برجام نتیجه‌ای را نداشته است و در حقیقت با خوش‌باوری و خوش‌بینی بیش‌ازحد فضای بعد از برجام را تشریح می‌کنند.

به گفته نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس، برجام یک نوزاد ناقص‌الخلقه است که رهاوردی نداشته و جامعه با توجه به بحران‌های منطقه اجازه اجرای برجام‌های بعدی را نمی‌دهد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: