کد خبر: ۱۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
سردار ابوالفضل گزنی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه استهبان:

در این ولنگاری فرهنگی آنچه که ما را موفق می کند تبدیل تهدیدات دشمن به فرصت است

سردار گزنی با توجه به نزدیک شدن به دهه فجر گفت:ماه بهمن قرین است با حماسه بزرگ انقلاب اسلامی،ما در آستانه دهه فجر قرار داریم،در ماه حماسه و پیروزی هستیم،ماهی که بزرگترین رخداد تاریخ عصر معاصر اتفاق افتاده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی در بحبوحه دو جریان بزرگ سرمایه داری و کمونیست شکل گرفت،انقلاب اسلامی در شرایطی بوجود آمد که دنیا در اختیار دو قطب کاپیتالیسم و کمونیست بود و هر دو قطب عالم به سمت غیر خدا حرکت می کردند،هر دو جریان حاکم بر دنیا بر خلاف منافع ملت ها حرکت می کردند.

وی اضافه کرد:اما در این بحبوحه، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با رویکردی اسلامی و در راستای اهداف الهی و قرآنی شکل گرفت و بدون شک و تردید انقلاب اسلامی جریانی است خلاف جریان لیبرالسم،کاپیتالیسم و کمونیسم.

گزنی گفت: ما امروز دو گفتمان در دنیا داریم که در مقابل و تضاد هم قرار گفته اند،گفتمان انقلاب اسلامی وگفتمان غیر انقلاب اسلامی.گفتمان انقلاب اسلامی که از اسلام نشات گرفته، اهداف الهی را دنبال می کند و گفتمان استکبار که در راس آنان آمریکا و اسرائیل هستند به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی بیان داشت:چون اهداف این دو گفتمان با هم فرق دارند و در تضاد هم قرار دارند بنابراین هرم انقلاب اسلامی با هرم نظام سلطه در گفتمانشان با هم منازعه دارند. است.آمریکائی ها سعی کردند در حمله به عراق و افغانستان گفتمان خودشان را حاکم کنند که در این راه شکست خوردند.

جانشین سپاه فجر گفت:کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان با الهام گیری از انقلاب اسلامی در مقابل آنها ایستادند و آمریکائیها نتوانستند در این کشورها نظام سازی کنند و شکست خوردند.

وی بیان داشت:نتیجه ای که باید از این بحث بگیریم این است که ما در دوران انقلاب اسلامی با یک سری تهدیدات مواجه بوده ایم که هم از نوع تهدید جنگ سخت و نیمه سخت بوده و امروز از نوع تهدید جنگ نرم و جنگ فرهنگی است.

گزنی گفت: مقام معظم رهبری تعبیراتی را بکار برده اند از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی و امروز می گویند ولنگاری فرهنگی،امروز آنچه جامعه ما را تهدید نمی کند نه جنگ سخت است و نه جنگ نیمه سخت،نه جنگی از نوع 8 ساله دفاع مقدس و نه جنگی از نوع تهدیدات امنیتی است،البته همه اینها است اما تاثیرات آن دو جنگ به مراتب از کمتر از تهاجم و ولنگاری فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما تقریبا از مرحله تهاجم فرهنگی ما عبور کرده ایم یعنی تاثیر رسانه های بیگانه بر فرهنگ ما یک خاکریزهای را متاسفانه از ما فتح کرد اما آن خاکریز آخر را نتوانسته فتح کند آنچه را که امروز به اسم ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه دارید می بینید یعنی ارزش های انقلاب اسلامی،آرمان های نطام اسلامی دارد کمرنگ می شوند از نوع ولنگاری فرهنگی است و شما از آن طرف می بینید دارد ارزش های کشورهای بیگانه ترویج می شود.

وی گفت:نباید تهدید دشمن را کم گرفت،اما فرصت های انقلاب اسلامی زیاد است ما کمتر از فرصت ها استفاده کرده ایم.در این ولنگاری فرهنگی آنچه که ما را موفق می کند تبدیل تهدیدات دشمن به فرصت است که زمینه ها و بسترها دارد فراهم می شود اگر ما از این مرحله بگذریم یک مرحله سخت و بسیار دشوار از جنگ نرم را پشت سر گذاشته ایم و باید دانست ظرافت و سختی در این جنگ فرهنگی از جنگ سخت و نیمه سخت بسیار دشوارتر است.

شایان ذکر است در این مراسم سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری به جای سرهنگ دو پاسدار حسین زارعی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه استهبان معرفی گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: