کد خبر: ۱۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از آمادگی ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی استان برای جذب سرمایه‌گذار با اختصاص مشوق‌های ویژه خبر داد.

به گزارش بسیج کارگری فارس، به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، شاهپور قنبری از اعمال مشوق‌ها و شرایط ویژه در واگذاری اراضی نواحی صنعتی روستایی استان فارس خبر داد و اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه حمایت از طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی در مناطق روستایی منعقد شده است.

وی گفت: بر‌اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان‌ها در راستای کمک به افزایش سهم بخش روستاها در اقتصاد ملی، حمایت از شکل‌گیری و تقویت خوشه‌های کسب و کار و شبکه‌های روستایی و افزایش اشتغال مولد در مناطق روستایی از طریق ایجاد شبکه و خوشه‌های کسب و کار استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به وجود 10 ناحیه صنعتی واقع در مناطق روستایی فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین  ظرفیت‌های سخت‌افزاری موجود در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای تحقق توسعه اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، انعقاد قرارداد با متقاضیان  به‌منظور  بهره‌برداری از اراضی در نواحی صنعتی روستایی شامل اعمال مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به 15درصد و باقیمانده در اقساط 36 ماهه بدون کارمزد خواهد بود.

وی از اعمال تخفیف 50 درصدی در قیمت حق بهره‌برداری نواحی صنعتی مناطق کم توسعه خبر داد وگفت: ارائه تخفیف در بهره‌برداری پیش از موعد، تسریع در ارائه خدمات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و فاضلاب و نیز ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای و برگزاری تورهای صنعتی برای واحدهای بهره‌بردار نیز انجام می‌شود.

قنبری با بیان اینکه به منظور توسعه و تقویت اشتغال در مناطق روستایی تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان و بانک سینا منعقد شده است  گفت: در این زمینه آماده همکاری برای جذب طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب نواحی صنعتی روستایی استان فارس هستیم.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و روستائیان با سود 18 درصد ارایه می‌شود که معاونت توسعه روستایی و بنیاد مستضعفان 10 درصد از سود آن را می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در این زمینه در استان فارس نیز کارگروهی با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استان فارس و دستگاه‌هایی اجرایی مرتبط طرح‌هایی را در حال بررسی و اقدام دارد اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح‌ها بتواند منجر به تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم استان شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: