کد خبر: ۱۰۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا گفت: دولت برای ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با ولنگاری فرهنگی برنامه داشته باشد.
به گزارش تنویر ، رضا علیزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا ضمن تعریف فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری که فرمودند: " فرهنگ به معنای خاص برای یک ملت عبارت از ذهنیات و اندیشه ها وایمان ها وباور ها وسنت ها و آداب ها وذخیره های فکری و ذهنی است" اظهار داشت: وقتی بی قیدی ،سهل انگاری و بی توجهی نسبت به این مسائل یعنی ذهنیات ،باورها، آداب ورسوم به وجود آمد ولنگاری فرهنگی رخ می دهد.


علیزاده بیان کرد: به دلیل این که به برکت انقلاب فرهنگ جامعه ما فرهنگ اسلامی است یعنی تمام موارد که در باب فرهنگ قرار می گیرد از منظر اسلام است و وقتی بی توجهی وسهل انگاری نسبت به این مسائل نهادینه شود،سهل انگاری نسبت  به دین استنباط می شود.



وی گفت: اگر یک بازگشت به چند سال قبل داشته باشیم  ریشه های این ولنگاری به زمانی برمی گردد که همه ی توجهات و شعار های مسئولین امر سمت وسویی سازندگی به خود گرفته بود ونسبت به مسئله ی فرهنگ که همچون هوای تنفس در جامعه می باشد بی توجهی شد و آن زمان مقام معظم رهبری قضیه ی شبیخون فرهنگی را مطرح نمودند.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا افزود: این سهل انگاری نسبت به فرهنگ اسلامی تا جایی پیشرفت تا این که عده ای با شعار آزادی کاملا مسئله ی ولنگاری در فرهنگ را رایج کردند و چون دشمن نیز هیچ وقت دست از دشمنی برنمی دارد شیوه ی دشمنی خود را به شیوه ی نرم تغییر داد،جنگ نرم تمام معنا بر علیه مان شروع کرد و متاسفانه تا جایی نیز در این جنگ پیش رفت.



وی در رابطه با نمونه های عملی ولنگاری فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه ها نمونه هایی از ولنگاری فرهنگی دیده می شود و به عنوان مثال در 16 آذر وقتی وضعیت دانشگاه ها دیده می شد، برنامه هایی به نام روز دانشجو و برای دانشجویان که واقعا بر علیه منش دانشجو بودن برگزار کردند و تاسف اینجاست مسئولان صریحا از برگزاری این مراسمات ابراز خرسندی می کنند.



وی در پی مناظره تلویزیونی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی رئیس جمهور در گفت و گوی خبری درباره ی برگزاری کنسرت بیان می دارد که سخت نگیرید نشان می دهد دولت نه تنها برای مقابله با ولنگاری فرهنگی برنامه ای ندارد بلکه برای ترویج فرهنگ اسلامی نیز برنامه و هدفی ندارد.



وی ضمن اینکه با توجه به هجمه های دشمنان در زمینه ی فرهنگی روز به روز ولنگاری فرهنگی افزایش می یابد افزود: نظر به اینکه حضرت آقا بارها نسبت به این موضوع هشدار داده اند اما از مسئولین حرکتی دیده نشده است و اگر بخواهیم یک پیشنهاد برای مقابله با ولنگاری فرهنگی داشته باشیم این است که جوانان و خانواده ها و افراد جامعه الگوی مناسب ندارند و باید الگوهای اسلامی به آن ها شناسانده شود تا دچار سردرگمی در زمینه ی فرهنگی نشوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: