کد خبر: ۱۰۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در سنندج:
نشست روشنگری و گفتمان سازی فرهنگیان بسیجی با حضور مسئول بسیج فرهنگیان کشور در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در این نشست که با حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 سنندج و معلمان شهر سنندج با همت بسیج فرهنگیان سپاه سنندج برگزار شد، گفت: امنیت امروز ما نتیجه خون شهدا است و امیدواریم از امانتی که شهدا به دست ما سپرده اند غافل نشویم تا در روز قیامت دربرابر آنها سرافکنده نباشیم.

شعبانعلی رمضانیان اظهار داشت: شما معلمان متولیان تعلیم و تربیت در جامعه هستید و به همین خاطر باید گفتار و اعمالتان از روی تدبیر و بر اساس تعالیم اسلامی و قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه هر نظام فکری تعلیم و تربیت خاص خود را می طلبد، عنوان کرد: نظام فکری اسلامی هم باید بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی، انسان را تربیت کند و این مهم بر عهده معلمان جامعه اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با ابراز تاسف از اینکه تاکنون نتوانسته ایم به جامعه مطلوب که هدف اسلام است برسیم، گفت: علی رغم نیروهای متعهد و شایسته ای که در جامعه و نظام آموزش و پرورش کشور داریم با نظام تربیتی مطلوب فاصله داریم و این نیازمند تغییر و تحول است تا بتوانیم انسان دین مدار و متعالی پرورش دهیم.

 

«سند تحول بنیادین» در آموزش و پرورش باید در جهتی درست اجرایی گردد

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین اشاره کرد و اظهار داشت: «سند تحول بنیادین» در آموزش و پرورش را باید در جهتی درست و بصورت همه جانبه به اجرا دربیاوریم و مراقبت کنیم که دشمن، نسخه ای بدل و جایگزین را به ما تحمیل نکند.

رمضانیان به بحث روشنگری در جامعه پرداخت و گفت: من اعتقاد دارم که فرهنگیان کشور ما جزو روشنفکران هستند که هم خوب فکر می کنند و هم خوب تحلیل می کنند و هم خوب عمل می کنند زیرا عملکرد آنها گواه این حقیقت است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اهمیت تاریخ عنوان کرد: تاریخ و اتفاقات آن باید برای ما عبرت انگیز باشد و همانطور که قرآن کریم نیز بر تامل در احوال گذشتگان تاکید فرموده است باید از تاریخ درس بگیریم تا دچار خُسران نشویم.

 

نخبگان و روشنگران در جامعه باید از «قدرت درک موقعیت» برخوردار باشند

وی با تکیه بر تاریخ، ویژگی های افراد و جوامعی را که رستگار شده اند، برشمرد و گفت: «قدرت درک موقعیت» یکی از ویژگی های حائز اهمیت است که باید نخبگان و هدایتگران عرصه آموزش و پرورش در کشور از آن برخوردار باشند.

رمضانیان افزود: این ویژگی سبب می شود تا به اقتضای مکان و زمان خود رفتار کنیم و ما امروز به عنوان متولیان آموزش و پرورش در کشور باید شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر جهان، منطقه و کشور خود را بشناسیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: متاسفانه امروزه در هر جای دنیا که جنگ و خونریزی اتفاق می افتد اگر دو طرف آن مسلمان نباشد لااقل یک طرف آن مسلمانان است و مطمئنا این ایراد برای اسلام نیست بلکه دستانی پشت پرده است ما باید این قدرت شناخت را داشته باشیم تا دست های پشت پرده و توطئه گر را تشخیص دهیم تا به گمراهی دچار نشویم.

رمضانیان «قدرت تحلیل» را به عنوان شاخصه اصلی روشنگران در جامعه عنوان کرد و گفت: مسائل آنچنان که در ظاهر اتفاق می افتند ساده نیستند بلکه پیچیده هستند و نیاز به تحلیل دارند، قدرت تحلیل موجب می شود که سره را از ناسره تشخیص داد و دست های پیدا و پنهان را شناخت.

 

با «قدرت فهم پیچیدگی ها» می توان رفتار پیچیده دشمنان را شناخت

وی بیان کرد: «قدرت فهم پیچیدگی ها» باید یکی دیگر از ویژگی روشنگران و نخبگان جامعه باشد زیرا اگر نتوان رفتارهای پیچیده دشمنان را شناخت نه تنها خود دچار گمراهی می شوند جامعه را نیز به بیراهه می کشانند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور «پیرو حق بودن» را لازمه روشنگری و هدایتگری دانست و گفت: احساسات و عواطف و دلبستگی ها باعث می شود تا انسان از منطق و حقیقت دور شود و اگر نخبگان جامعه بجای پیروی از حق، بر طبل احساسات بکوبند جامعه دچار انحطاط می شود.

رمضانیان با بیان اینکه عواطف و احساسات نیز لازمه انسانیت است عنوان کرد: باید احساسات را در جای خود بکار گرفت و دلبستگی ها که هر بار به رنگی درمی آید ؛ در جایی خانوادگی در جایی دیگر قومی و مذهبی و در جایی دیگر رنگ حزبی و .... به خود میگیرد همه در برابر حق رنگ میبازند لذا باید همواره دنبال حق بود.

وی به دیگر ویژگی های روشنگران پرداخت و گفت: «صراحت داشتن به وقت لازم» و «نهراسیدن از سرزنش ها» باید از ویژگی های هدایت گران در جامعه باشد و موجب می شود که با فهم درست از موقعیت ها به موقع پاسخ دهند و در دفاع از حق، هراسی از خود نشان ندهند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در ادامه بیان کرد: ما وارث شهدا هستیم و زمانه ای که در آن قرار داریم بسیار خطیر است و عملکرد ما سرنوشت جامعه را تعیین میکند لذا باید بر اهمیت کار خود واقف باشیم.

 

گمشده ی امروز جوامع بشری «اخلاق و انسانیت» است

رمضانیان اظهار داشت: گمشده ی امروز جامعه بشری چه در سطح جهانی و چه در سطح ملی «اخلاق و انسانیت» است و در صحنه هایی که از طریق رسانه ها منعکس می شود از بین رفتن خلق و خوی انسانی را می توان مشاهده نمود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور عنوان کرد: در جامعه ای که مرز اخلاق از بین برود ، آن جامعه نابود شدنی است و در این میان اسلام مکتبی نجات دهنده است که می توان با شناساندن درست و حقیقی آن، نیاز بشر امروز به معنویت و انسانیت را برآورده کرد.

رمضانیان با بیان اینکه اسلام ماهیت ظلم ستیزی دارد، گفت: استکبار جهانی همان اندازه که از شیعه انقلابی می هراسد از سنی انقلابی نیز می هراسد زیرا می داند که اینان منافعش را به خطر می اندازند.

وی بر ارائه اسلام عملی در نظام آموزشی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید در اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور، تعالیم دین اسلام را توسعه دهیم و ناآگاهانه به نفع دشمن ضربه به یکدیگر نزنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: