پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد:
سردار غیب پرور فرمانده جدید سازمان بسیج مستضعفین، خواستار احیای کارکرد انسجام بخشی ملی مساجد شد و گفت: از روزی که مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین را به عهده گرفتم اعلام کردم که محور فعالیت‌هایم مساجد خواهد‌بود.

 سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی کارکردهای مساجد باید حرکتی روبه جلو و مستمر داشته باشد و با گذشته مقایسه نشود.

وی با بیان اینکه مساجد در زمینه فردی و جمعی نقش آفرین هستند اظهار کرد: جنبه اجتماعی نقش آفرینی مساجد از صدر اسلام تاکنون مشخص بوده است. مساجد کانون انسجام بخشی ملی هستند و این کارکرد باید احیا شود.

سردار غلامحسین غیب‌پرور افزود: مسجد محل انسان سازی است و زمانی که مومنین به دور یکدیگر جمع می‌شوند و معارف دینی را تبادل می‌کنند شاهراه‌های ترقی طی می‌شود. مسجد محل امنی برای مراجعه کنندگان و پناه مردم است و مردم باید در آنجا به واسطه صفا و پاکی موجود احساس آرامش کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مساجد باید محل خدمت رسانی و کانون مقاومت فرهنگی باشند اظهار کرد: از روزی که مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین را به عهده گرفتم اعلام کردم که محور فعالیت‌هایم مساجد خواهد‌بود و اگر تمام برنامه‌ها در یک کفه ترازو قرار داشته باشد فعالیت‌های مرتبط با مسجد در کفه دیگر ترازو خواهدبود. اما این امر الزاماتی برای رسیدن به موفقیت دارد که از جمله مهمترین آنها اتحاد و انسجام ارکان مسجد همچون امام جماعت، هیئت امنا و غیره است. محور هر مسجدی امام جماعت است و همه باید این مهم را بپذیرند اگر این همگرایی وجود داشته باشد برنامه‌ها با سهولت بیشتری دنبال می‌شود.

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه در برنامه‌های خود نیز ابلاغ کرده است که مساجد باید مرکز هسته‌های علمی، جهادگری و دارای صندوق‌های قرض الحسنه باشند گفت: چنین مسجدی طراز اسلامی پیدا می‌کند و خروجی آن تربیت مدافع انقلاب و متنظر واقعی حضرت حجت می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مساجد به خانه سالمندان تبدیل نمی‌شوند و جوانان محلات را نیز به خود جذب می‌کند چرا که مسجد باید رمز انقلاب اسلامی برای جوانان باشد.

سردار غیب پرور وی در پایان با بیان اینکه برای سال ۹۶، هفت هزار مسجد انتخاب شده‌اند تا به اجرای برنامه‌های مختلف و جذاب بپردازند اظهار کرد: تاکید من بر خدمت رساندن به مساجد است و نهادی که می‌تواند در این زمینه بیشترین یاری رسانی را داشته باشد سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود. ما تصدی‌گری امور مساجد را نمی‌خواهیم بلکه در تلاش هستیم مکمل سازمان اوقاف برای کمک به مساجد باشیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: