آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
واکنش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون در برابر فرمان ضد ایرانی ترامپ؛
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون در پی فرمان رئیس ‌جمهور آمریکا که بر اساس آن ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان از جمله ایران به امریکا را محدود می کند با صدور بیانیه ای از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست تا ضمن پایان دادن به دیپلماسی لبخند و رویکرد منفعلانه، به اقدامات مشابه و عزتمدارنه دست بزند.

به گزارش "تنویر""، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون در پی فرمان رئیس ‌جمهور آمریکا که بر اساس آن ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان از جمله ایران به امریکا را محدود می کند با صدور بیانیه ای از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست تا ضمن پایان دادن به دیپلماسی لبخند و رویکرد منفعلانه، به اقدامات مشابه و عزتمدارنه دست بزند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: صدور فرمان ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور از جمله ایران توسط رئیس ‌جمهور آمریکا به کشورش بیانگر خوی واقعی ماهیت دولتمردان امریکایی که همانا نزاد پرستی و تکبر است می باشد.

این بیانیه با تأکید بر این که اقدامات رئیس جمهور جدید امریکا در ادامه اقدامات رئیس جمهور پیشین این کشور است می افزاید: اگر برخی قانون بهبود برنامه معافیت از اخذروادید و ممنوعیت سفر تروریستی در زمان اوباما را نقض برجام نمی دانستند نمی دانیم در برابر این قانون جدید که نقض کاملاً آشکار برجام است چه موضعی از خود نشان می دهمد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور جدید امریکا نماد ماهیت دولتمردان امریکا است و همان «دست‌ چدنی» است که از بر خلاف آن قبلی که زیر دستکش مخملین خود را مخفی کرده بود این یکی بیرون آمده است و خوی استکباری امریکا را عیان کرده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در این بیانیه تصریح می کند: کیست که نداند شرایط به وقوع پیوسته امروز به طور واضحی در نتیجه ضعف تیم مذاکره ‌کننده کشورمان و ثمره اعتماد به وعده‌های سرخرمن آمریکا است.

این بیانیه، انفعال دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض اولیه برجام را موجب گستاخ ‌تر شدن طرف مقابل می داند و می افزاید: اگر وزارت امور خارجه در برابر کارشکنی های پی در پی امریکا در برابر برجام از خود واکنش درخوری نشان می داد امروز رئیس جمهور جدید امریکا به خود جرأت نمی داد زیاده خواهی خود را به حدی برساند که عملاً برجام را اینگونه واضع و روشن نقض نماید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امضای فرمان «غربالگری مهاجران از کشورهای مسلمان» از جمله ایران باید برای همه درس عبرتی باشد که نتیجه بستن با کدخدا! چیزی جز تنزل جایگاه گذرنامه ایرانی را در پی نداشته است حال آن که قرار بود رئیس جمهور محترمٰ عزت را به گذرنامه ایران برگرداند. زهی خیال باطل!!!

در این بیانیه خطاب به دولت یازدهم آمده است: آیا زمان آن فرا نرسیده است که در برابر اقدامات خصمانه و تحقیرآمیز آمریکا به جای اقدامات منفعلانه از قبیل فشار ایمیلی، گلایه، سکوت، نامه به وزرا و نهایت یادداشت اعتراضی دست به اقدام متقابل و متناسب با عزت ایرانی و منافع ملی بزنید؟

برچسب ها: بسیج دانشجویی
نام:
ایمیل:
* نظر: