کد خبر: ۱۰۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی در شیراز
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی با اشاره به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ گفت: اتحاد مسلمانان و توسعه مهارت و خلاقیت جوانان مسلمان هدف مهم انتخاب شهرهای اسلامی به عنوان پاتخت جوانان جهان اسلام است

به گزارش «بیکافارس»، سفیر الشاد اسکندروف دیشب،پانزدهم بهمن 95، در جمع خبرنگاران حاشیه دیدار  با شهردار شیراز اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف اصلی انتخاب شهرها به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، ارائه آموزش‌های غیر رسمی، توسعه مهارت‌ها و ارتقاء خلاقیت بین جوانان جهان اسلام است.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی برای رویدادهای پایتختی جوانان جهان اسلام، هم به فرم و هم به محتوا توجه شده و می‌شود و با تلفیق هر دو شکل کار، رسیدن به هدف دنبال شده و می‌شود.

اسکندروف با بیان اینکه در سال‌های اول و دوم و در دوران انتخاب استانبول به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، رویدادهای خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شد، گفت: برپایی نشست رهبران جوان جهان اسلام با حضور جوانانی که همگی در جوامع شهری نقش مدیریتی و رهبری ایفا می‌کردند، برگزاری مسابقه و جشنواره عکاسی در سطحی بالا، ایجاد کمپ تابستانه جوانان جهان اسلام و سایر برنامه‌های فرهنگی از رویدادهای مهم اجرا شده است.

رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی اجرای برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام را موفق ارزیابی و افزود: استقبال کشورهای اسلامی برای کسب عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام یکی از نشان های این موفقیت بود.

وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته شاهد استقبال بسیار خوب جوانان جهان اسلام از رویدادهای مختلف در استانبول بودیم، گفت: صدها هزار نفر از جوانان جهان اسلام در رویدادهای مختلف شرکت کردند و گزارش‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر 8 میلیون نفر در برنامه‌ها مشارکت یا از این برنامه‌ها استقبال کردند‌.

اسکندروف شیراز را شهر فرهنگ، اندیشه، علم و شعر و همچنین شهر تفکر خلاق دانست و گفت: پیام پایتختی شیراز به همه مسلمانان به ویژه جوانان کشورهای اسلامی از جنس خلاقیت و اندیشه است.

براساس این گزارش، مراسم رسمی افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 امروز با حضور وزرای اطلاعات و ورزش و جوانان در شیراز برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: