کد خبر: ۱۰۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
استاندار فارس:
استاندار فارس از اختصاص ۷۴ میلیارد تومان اعتبار ویژه خشکسالی به این استان خبر داد و گفت: این اعتبار برای پروژه‌های خاص و تامین آب شرب مصرف می‌شود.

به گزارش «بیکافارس»،   سید محمدعلی افشانی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه 74 میلیارد تومان اعتبار ویژه خشکسالی به استان فارس اختصاص یافته است؛اظهار داشت: این اعتبار برای پروژه‌های خاص در حوزه آب و تامین آب شرب هزینه می‌شود.

وی در مورد عدم جذب کامل اعتبار اوراق خزانه توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: دستگاه‌هایی که نسبت به جذب کامل اعتبار خود اقدام نکرده‌اند باید به هر قیمتی یا به هر شکل که شده تا قبل از پایان مهلت قانونی این اعتبار را جذب کنند و هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

استاندار فارس با بیان اینکه در شرایط سختی از لحاظ افتصادی به سر می بریم اما ظاهرا برخی مدیران استان توجیه نیستند که برای تخصیص بودجه‌ای هرچند اندک چقدر باید پیگیری کنند افزود: تخصیص اعتبارات همت، برنامه‌ریزی و دغدغه مردم را می‌خواهد و اگر این اعتبارات جذب نشود باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی بیان کرد:  دستگاه‌هایی که موفق به جذب بالای 90 درصد اعتبارات شده‌اند نه کادر تخصصی بالایی داشتند نه پروژه‌هایی بزرگی بنابراین این عذر و بهانه که چون پروژه‌های دستگاه مربوط به ما کوچک است و همین مسئله جذب کامل اعتبارات اسناد خزانه را با مشکل روبه‌رو کرده است، قابل قبول نیست.

افشانی در مورد یکی از موارد دستور این جلسه برای ساخت کشتارگاه جدید گفت: تولید برخی از کشتارگاه‌های استان مثل کشتارگاه‌های شهرستان اقلید زیر 10 درصد ظرفیت اسمی است و ساخت کشتارگاه جدید سبب ضرر بیشتر به کشتارگاه‌های موجود می‌شود بنابراین ساخت کشتارگاه جدید در صورتی توجیه اقتصادی دارد که سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تایید کند که کشتارگاه‌های فعلی جوابگوی نیاز استان نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: