کد خبر: ۱۰۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
معاون وزیر تعاون:
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از برخی سختگیری‎ها برای سرمایه‌گذاری در استانها، گفت: برخی مدیران دست و دلشان به سرمایه گذاری نمی‌رود.

به گزارش سازمان بسیج کارگری به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الله میرزایی صبح دیروز در گفت وگو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات استان گلستان با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مولفه مهم در پیشرفت اقتصادی کشور، اظهار کرد: حرف اول و آخر را در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه استان‌ها و شهرستان‌ها، دولت منطقه‌ای و محلی می‌زند و این معنایش اهمیت عملکرد مدیران دولتی است.

وی با بیان اینکه مدیران و مسوولان استانها اگر به دنبال رشد و توسعه هستند باید نگاه خود را در حوزه مدیریت اقتصادی متحول کنند، افزود: باید این را بدانیم که رشد و توسعه و یا عقب ماندگی و محرومیت هر دو حاصل عملکرد مدیران و نوع نگاه‌های آنان در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه الگوی توسعه کشور نشان می‌دهد برخی استانها با وجود ظرفیت‌های عظیم امروز منزوی شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید مدیران و مسوولان در استان گلستان که دارای یک تاخیر در توسعه یافتگی نیز هست به دنبال محور واقعی توسعه استان باشند و به تصور غلط توسعه را در پتروشیمی و کارخانجات بزرگ از جمله فولاد جستجو نکنند.

سرمایه بانک‌ها در خدمت تولید و توسعه نیست

میرزایی با اشاره به اینکه در کشور ما همه از قانون‌مداری و رعایت قانون حرف می‌زنند، ادامه داد: سوال این‌جاست که چرا در عین این ادعای قانونمداری کشور ما در زمینه فساد اداری جزو 25 کشور اول دنیا قرار دارد و اگر قانون درست رعایت می ‌شود چرا سرمایه‌های بانک‌ها در توسعه کشور به طور واقعی و کارآمد هزینه نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم تناسب میزان سپرده گذاری‌ها در بانک‌ها و میزان تسهیلات ارائه شده به بخش تولید و صنعت، اضافه کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد قانونمندی در کشور ما در خدمت توسعه و پیشرفت نیست و به طور واقع ما مدیران و مسوولان امروز با عملکرد و تصمیماتمان سرنوشت فرزندان خود را در آینده این جامعه به مسیر سختی می‌بریم.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه برخی مدیران دست و دلشان به سرمایه گذاری و برخی دیگر به حمایت از سرمایه گذار نمی‌رود، تصریح کرد: توصیه من به مدیران استان گلستان نیز این است که کارآمدترین نیروهای خود را برای حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و تسهیل امر سرمایه گذاری برای آنها مامور کنید و هزینه‌ها و زمان به فرجام رسیدن سرمایه گذاری را در استان خود کاهش دهید.

کاهش زمان سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌ها اولویت مدیران باشد

میرزایی کاهش زمان سرمایه گذاری را حتی به اندازه یک روز کمتر بسیار مفید و جذب کننده دانست و تاکید کرد: امروزه سرمایه گذاران اقتصادی قبل از ورود به یک منطقه برای سرمایه گذاری از تجارب، مشورت و نظر سایر سرمایه گذاران در آن استان استفاده می‌کنند و حتی میزان زمان انجام پروژه در این استان، تسهیلات اعطایی، بازده کار و حتی تعداد پروژه‌های شکست خورده را بررسی می‌کنند، بنابراین مدیران استان گلستان باید تلاش خود را بر بهبود این شاخص‌ها در در درون استان معطوف کنند.

وی پیدا کردن سرمایه گذار را یک امر ثانویه عنوان کرد و گفت: تا ساختارها اصلاح نشده و راه را برای دریافت مجوزها، کاهش هزینه‌های پیدا و پنهان، حذف کارشکنی‌ها و اعطای تسهیلات هموار نکنیم عملا پیدا کردن سرمایه گذار هم نمی‌تواند به رشد و پیشرفت استانمان کمکی کند و تنها اذهان عموم سرمایه گذاران را نسبت به فضای اقتصادی استان نامطلوب می‌کند.

گفتنی است این سخنان معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد استقبال و تحسین فعالان رسانه‌ای قرار گرفت و تنی چند از صنعت‌گران نیز که در این نشست حضور به هم رسانده بودند از باز شدن مسیر تازه‌ای برای توسعه در استان گلستان فرا روی خود سخن می‌گفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: