کد خبر: ۱۰۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه خوش‌بینی تا کی قرار است ادامه داشته باشد، گفت: امروز نباید برخی در کشور، با بهانه‌تراشی، ساده‌اندیشی در روند مذاکرات و شکست در آن را توجیه کنند.
به گزارش اساتید فارس، سهراب صلاحی در جمع اساتید بسیجی فارس در نخستین همایش ملی چالش‌های گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران که توسط بسیج اساتید دانشگاه پیام نور شیراز و با همکاری سازمان بسیج اساتید فارس برگزار شد، اظهار کرد: ب مهم‌ترین فرصت‌های امروز در اختیار جمهوری اسلامی قرارگرفته است که این بن‌بست باید به‌عنوان فرصتی برای شکوفایی تمدن نوین موردبررسی قرار گیرد.

وی با بیان این موضوع که بین منطقه غرب آسیا و آمریکای لاتین چه ارتباطی است، افزود: هر دو منطقه از ابتدای قرن 12 با کشورگشایی اروپایی مواجه شده و گرفتار طرح‌های آمریکایی شدند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه آمریکای لاتین و ایران هر دو گرفتار اصلاحات ارضی کِنِدی شدند و نوسازی غرب در هر دو منطقه منجر به شکست شد تصریح کرد: تنهاحرکتی که در روند آمریکا خلل ایجاد می‌کند، انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان کلینتون مبنی بر توسعه قدرت جمهوری اسلامی و نفوذ جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین به‌عنوان حیات خلوت آمریکا گفت:کدام قدرت، آمریکا را شکست داد؟ چرا بعضی‌ها خودکم‌بین شده‌اند؟ مگر از همان امریکا به بوش نامه ننوشتند که چرا با عراق جنگ کردید؟ قرار نبود به عراق برویم تا قدرت آیت‌الله‌های ایران کم شود، آیا شد؟

صلاحی گفت: در ادامه این نامه آمده که آیا قرار نبود در جنگ آمریکا با عراق، امنیت اسرائیل ایجاد شود آیا شد؟ مگر قرار نبود، حزب‌الله را از بین ببریم، اما آیا از بین رفته است، درحالی‌که امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: ادامه این نامه آمده است می‌خواستیم اسلام انقلابی را مهار کنیم و میانه‌روهای اسلامی را در منطقه تقویت کنیم اما امروز برعکس شده است و امروز اسلام انقلابی قدرت منطقه است.

صلاحی با تاکید بر اینکه چرا خودکم‌بین هستیم؟ امروز میز مذاکره شکست‌خورده است نه قدرتT بیان کرد: آمریکای لاتین بزرگ‌ترین بازار اقتصادی جمهوری اسلامی را دارد و این‌یکی از مؤلفه‌های برون‌زای اقتصاد مقاومتی است؛ چرا آمریکای لاتین فراموش شد؟ آمریکایی‌ها باید جشن بگیرند که صادرات ایران به امریکای لاتین از 8 میلیارد دلار به 7 میلیون رسید.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه  امروز این فضا در روسیه نیز برای ما مهیا است و باید از این فرصت استفاده کنیم بیان کرد: ببینید آمریکا در مناطق تحت نفوذ جمهوری اسلامی چه می‌کند؛ آیا امروز منازعه‌ای جز منازعه آمریکا و جمهوری اسلامی، منازعه دیگری در دنیا است؟

وی گفت: آمریکایی‌ها همان هستند که موقع جنگ با آمریکا می‌گفتند آمده‌ایم 100 سال بمانیم؛ اما با قبول شکست نماینده نزد سردار سلیمانی فرستادند که تنها شش ماه به ما فرصت بده تا خارج شویم.

صلاحی خاطرنشان کرد: امروز نباید بیاییم و علت شکستمان را در مذاکرات بهانه‌تراشی کنیم و بگوییم برای اینکه جلوی جنگ گرفته شود وارد مذاکره شده‌ایم .
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: