کد خبر: ۱۰۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
همزمان با دهه پرفروغ فجر پروژه آبرسانی در روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر و مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش سازمان بسیج سازندگی فارس، همزمان با دهه پرفروغ فجر پروژه آبرسانی در روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب با حضور مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در مراسم افتتاح و بهره برداری پروژه بزرگ آب‌رسانی روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب اظهار کرد: این پروژه به‌صورت مشترک بین سازمان بسیج سازندگی فارس و اداره آبفا روستایی استان انجام شد. این پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی به عمق 350 متر، برق رسانی و تجهیز آن، اجرای خط پمپاژ به طول 6 کیلومتر، اجرای خط انتقال به طول 8 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 8 کیلومتر، خرید و نصب کانکس می باشد که این پروژه موجب بهره‌مندی اهالی این منطقه از انشعاب آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: این پروژه آبرسانی به طول 17 کیلومتر که با اعتبار 23 میلیارد ریال توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و با مشارکت شركت آب و فاضلاب روستايي فارس به انجام رسید.

سرهنگ اسماعیلی افزود: بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای کشور از ظرفیت های فراوانی برای حضور در عرصه های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت زدایی برخوردار است و همواره با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری با هدف کمک به سازندگی و رسیدگی به محرومان و روستاییان تشکیل شد، اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی گام بر می دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: اعتقاد داریم که بهترین کارها خدمت به مردم خصوصا طبقات محروم و مستضعف جامعه است .

علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفاروستایی فارس نیز افزود: علی‌رغم اینکه طی سال‌های اخیر شاهد دو چالش بزرگ خشکسالی و کمبود منابع مالی و اعتباری جهت اجرا و نگهداری از طرح‌های آب‌رسانی و خدمات‌دهی مشترکین در شهرها و روستاهای کشور، به خصوص در استان فارس بوده ایم؛ لیکن با تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی کلیه دست اندرکاران این امر شاهد به بار نشستن ثمرات این امر خیر بوده و در سال جاری نیز با کمترین تنش و با مدیریت جامع و اصولی از تأسیسات آب‌رسانی و منابع مالی علی‌رغم زیان ده بودن شرکت آبفا روستایی، روند آب‌رسانی و خدمت رسانی به مردم عزیز روستاهای استان را انجام داده‌ایم.

وی افزود: جهت بهره برداری از ۱۵ طرح بزرگ آب‌رسانی روستایی فارس هم‌زمان با ایام الله دهه فجر در سال ۹۵، اعتباری بالغ بر ۱۸۳۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی وصندوق توسعه ملی هزینه گردیده است.

وی اشاره کرد: این پروژه ها در شهرستان‌های شیراز (آب پرده، محمودآباد و اسلام‌آباد)، لامرد (پسبند و خط محرم، دهنو کهنویه)، خنج (حمامی، فیدویه)، کازرون (سمغان)، سپیدان(تنگ خیاره)، خرم بید(احمد اباد)، ممسنی (فهلیان)، نی‌ریز( تم شولی)، فیروز آباد (خوید جان ، ده بین شهراب)، داراب ( بیخ و بنگل) در طی ایام الله دهه فجر با حضور مقامات عالی استانی و کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

بوستانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های مضاعف دست‌اندرکاران امر تقدیر وتشکر از مقامات اجرایی استان، استاندار محترم، فرمانداران و بخشداران از همکاری‌های دهیاری‌ها وشوراهای اسلامی در سطح روستاهای استان با ادارات آبفاروستایی شهرستان‌ها و مشترکین عزیز روستایی در استان تشکر نموده و همگان را به مدیریت مصرف و مصرف بهینه در آب و صرفه جویی در این نعمت الهی دعوت نمود.








نام:
ایمیل:
* نظر: