کد خبر: ۱۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
در دهه فجر برگزار شد:
یادواره 36 شهید محله باغستان اقلید با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سخنرانی آیت‌الله موسوی هشترودی عضو جامعه مدرسین قم و نیز امام جمعه اقلید و شرکت فرماندار، نماینده، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان شهرستانی، بسیجیان، مردم شهیدپرور و خانواده شهدا در حسینیه بقیه الله اعظم این شهر به همت پایگاه های مقاومت بسیج(منتظران شهادت،ولی عصر(عج)،امام حسین(ع) حوزه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اقلید، یادواره 36 شهید محله باغستان اقلید با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سخنرانی آیت‌الله موسوی هشترودی عضو جامعه مدرسین قم و نیز امام جمعه اقلید و شرکت فرماندار، نماینده، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان شهرستانی، بسیجیان، مردم شهیدپرور و خانواده شهدا در حسینیه بقیه الله اعظم این شهر به همت پایگاه های مقاومت بسیج(منتظران شهادت،ولی عصر(عج)،امام حسین(ع) حوزه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

امام جمعه اقلید در این آیین بابیان اینکه دهه فجر تجلی و پیروزی نور بر ظلمت است، این ایام را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق طالبی اظهار داشت: ایران در سایه اسلام ناب محمدی، رهبری الهی و وحدت ملی توانست بر طاغوت و استکبار جهانی پیروز شده و از ظلمت و تاریکی نجات یابد.

در ادامه حمید رضا گرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای محله باغستان اقلید که این یادواره به نام آن‌ها برگزار شد بر لزوم دقت و درایت در راستای جلوگیری از تحریف و یا فراموشی دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: هر فردی به سهم خود وظیفه دارد در راستای تحقق این هدف بکوشد.

در ادامه آیت‌الله سید طه موسوی هشترودی عضو جامعه مدرسین قم بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار داشت: افرادی که برای احیای فرهنگ شهادت قدم برمی‌دارند اجری کمتر از قیام‌کنندگان در راه خدا ندارند.

وی بابیان اینکه از فرصت‌های مناسب برای این امر باید استفاده کرد تصریح کرد: امنیت، استقلال، اقتدار و عزت کنونی کشور را از برکت خون شهدا به دست آورده‌ایم به طوری که هنوز هم جوانان ما با تأسی و الگو گرفتن از آن‌ها در راه حفظ ارزش‌های والای اسلام و انقلاب و دفاع مقدس حاضرند از جان خود بگذرند.

آیت‌الله موسوی هشترودی با تأکید بر لزوم شناخت واقعی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان بیان داشت: امروز بی از هر زمان دیگری به شهدا نیاز داریم چراکه اگر شهادت‌طلبی و ایثار نباشد نمی‌توانیم توطئه‌های فتنه گران داخلی و خارجی را خنثی کنیم.

این عضو جامعه مدرسین قم بابیان اینکه جوانان ما در دوران جنگ تحمیلی با ایمان، اعتقاد و باور دینی توانستند با دستان خالی بر دشمن سر تا پا مسلح پیروز شوند، احیای امر به معروف و نهی از منکر بدون ترس و هراس ازدست دادن مقام و منصب را خواستار شد.

آیت‌الله موسوی هشترودی در پایان سخنان خود به ارزش و مقام خانواده شهدا که با تربیت فرزندان جان بر کف در راه حفظ اسلام نقش‌آفرینی کردند اشاره و بر لزوم قدردانی و ارج نهادن به جایگاه آن‌ها تأکید کرد.

لازم به ذکر است، این آیین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی برگزار شد و با رونمایی از کتاب خاطرات و زندگی نامه شهدای محله باغستان به پایان رسید.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: