آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس خبر داد:
سرهنگ پاسدار اسماعیلی گفت: یکی از وجوه مهم فعالیت های بسیج سازندگی فارس ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین اهمیت تکیه برتوان داخلی در جامعه ایران است.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار عبدالحمید اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه و کمک به دولت ها دو راهبرد اصلی بسیج سازندگی در سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه در سال 1395 بیش از 2006 پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی فارس اجرا و به بهره برداری رسیده اند، گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان استان با ارائه تسهیلات، آموزش مهارت و برگزاری نمایشگاه ها یکی از اهداف اصلی بسیج سازندگی فارس در سال جاری است و با بهره برداری از این پروژه ها بیش از دوازده هزار و چهارصد پنجاه شغل برای جوانان استان فارس ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه بیش از دو هزار و نهصد میلیارد ریال توسط سازمان بسیج سازندگی فارس به اشتغالزایی و محرومیت زدایی  اختصاص یافته است ، گفت: این سرمایه عظیم با تلاش بسیج سازندگی فارس، مشارکت مردمی، همکاری بانک مهر اقتصاد و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان به پروژه های صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و مرکبات، خرید تضمینی گیاهان دارویی، تسهیلات اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی، تامین سرمایه در گردش صنایع بزرگ فارس، برگزاری اردوهای جهادی ومحرومیت زدایی و پروژه های آب رسانی به مناطق محروم اختصاص یافته اند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس تولیدات کشاورزی و دامی بسیاری دارد، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و مرکبات علاوه بر اینکه از افزایش ضایعات کشاورزی و دامی جلوگیری می شود، خام فروشی کاهش و با صادرات محصولات کشاورزی درآمدزایی افزایش می یابد.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی افزود:  در سال جاری سازمان بسیج سازندگی علاوه بر حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی با شناسایی صنایع بزرگ استان فارس که برای خرید مواد اولیه دچار مشکل بودند و فرآیند تولید در آن کارخانه ها دچار مشکل شده بود با هدف  حفظ اشتغال کارگران فارس تسهیلات لازم برای خرید مواد اولیه را در اختیار این صنایع بزرگ قرار داد.

وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در کلانشهرهای بزرگ کشور، گفت: در حاشیه کلانشهر شیراز نقاط محروم را شناسایی کرده ایم و با برگزاری اردوهای جهادی در سال جاری اقدامات بسیار خوبی برای رفع محرومیت مناطق حاشیه نشین شیراز انجام گرفته اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: زمینه سازی و بازاریابی برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی فارس به سایر کشورها با برگزاری نمایشگاه ها و دعوت از بازرگانان داخلی و خارجی، ساخت خانه های بهداشت در مناطق محروم، برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات آموزشی، فرنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی رایگان به اقشار محروم، ساماندهی گلزارهای شهدا، اجرای طرح بزرگ واکسیناسیون یک میلیون و پانصد هزار قطعه طیور روستایی و مشارکت در تامین جهیزیه 700 زوج کم بضاعت بخشی از اقدامات بسیج سازندگی استان فارس در سال جاری هستند.

وی با بیان اینکه خشکسالی یکی از مسائل مهم پیش روی استان فارس در برهۀ حاضر است، گفت: در استان فارس نقاط محروم زیادی شناسایی شده اند که اقتصاد آن ها بر پایۀ دامداری و کشاورزی بنا شده است از همین رو اگر مسئولان به موضوع مقابله با خشکسالی توجه و اهتمام لازم را نداشته باشند در آینده شاهد رشد بیکاری و افزایش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ خواهیم بود.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی فارس سال گذشته نه میلیارد و هشتصد میلیون ریال آب آشامیدنی در مناطق محروم فارس توزیع کرده است، گفت: در سال 1395 با هدف مقابله با خشکسالی و تسهیل دسترسی اقشار محروم به آب آشامیدنی چند پروژه بزرگ آب رسانی به مناطق روستایی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی فارس در حال اجرا هستند که یکی از مهم ترین آن ها پروژه بزرگ آب رسانی 17 کیلومتری بیخ و بنگل داراب بود که به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی شرط لازم تحقق اهداف پروژه های محرومیت زدایی است، گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد زیادی از پروژه های سازمان بسیج سازندگی فارس به بهره برداری رسیده اند، همچنین  آیین نامه اجرایی بسیج سازندگی دی ماه سال جاری از سوی دولت  به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده و بسیج سازندگی فارس با تکیه بر تجربه های موفق خود طِی سال های گذشته آماده همکاری تخصصی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه توسعه پروژه های اقتصاد مقاومتی راه حل موثر افزایش رشد اقتصادی کشور و مقابله با تحریم های اقتصادی است، گفت: یکی از وجوه مهم فعالیت های بسیج سازندگی فارس ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین اهمیت تکیه برتوان داخلی در جامعه ایران بخصوص در اذهان نسل جوان و نوجوان کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: