کد خبر: ۱۰۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
زن انقلابی و جهاد کبیر و هویت بازیافته
اگز زن انقلابی مجاهد همچون گذشته از ارزش گذاری خود آگاه باشد ؛ می تواند تربیت نسل انقلابی و مدیریت زهرایی درون خانواده ، از فرزندان خود حامیان و مدافعان بسازد، مفید برای کشور و نظام اسلامی و موثر در پیشرفت و استقلال کشور.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس، زن در هر اجتماعی از جوامع بشری، یکی ازیکی از ارکان ثبات و پایداری و قوام آن جامعه می باشد.

در ایران اسلامی زنان نه تنها از این اثر گذاری مشتثنی نبوده بلکه بیشترین تاثیرات را دارا بوده و هستند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم فاسد ستمشاهی نه تنها ارزشی برای زن قائل نبود بلکه موجبات انحطاط و ابتذال زنان را نیز فراهم آورده و نگاه به زن ، تنها یک نگاه ابزاری و جنسی بود.

از این رو زن مسلمان انقلابی در سالهای مبارزه علیه طاغوت دوشادوش مردان حضور فعال داشته و در پیروزی انقلاب اسلامی مثمر ثمر بود. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و رهبری حکیمانه امام راحل عظیم الشان و نگاه عمیق ایشان به جایگاه زن مسلمان؛ زن هویت اصلی خود را بازیافت، خود را شناخت و مسیر حقیقی خود بازگشت.

در دوران دفاع مقدس، زن مسلمان انقلابی نقش های بی بدلیل ایفا می کند . آنجا که وقتی در جایگاه همسری قرار گیرد نه تنها همسر خود را به جهاد فی سبیل الله تشویق می کند ، فکر و ذهن او را از خانه و خانواده آسوده می نماید تا همسر با فراغ بال به جهاد بپردازد.

وقتی در جایگاه مادری است ، لباس رزم بر تن فرزند خود می کند و با تاسی به بانوی شجاع کربلا ام وهب در مقابل شهادت فرزند مقاوم می ایستد.

آنجا که نقش پشتیبانی پشت جنگ را دارد و امکانات خوراکی و پوشاکی برای مجاهدان راه حق مهیا می کند یا زمانی که پرستار مجروحین جبهه ها می گردد و آنجا که نیاز باشد، خود لباس رزم بر تن می کند و دوشادوش مردان مبارزه می کند؛ نهایتا یکی از عوامل موفقیت سپاه اسلام در جنگ شود.

پس از سالهای خون و حماسه ، باز بانوی مسلمان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتثادی، ورزشی حضور چشمگیر یافته و با رعایت حریم عفاف و حجاب ، در امنیت روانی و جنسی و شغلی در پیشرفت جامعه همراه مردان و گاهی پیشتازش گوی شبقت را می رباید.

در این میان دشمنان قسم خورده انقلاب این پیشرفت را بر نتافته و برای خدشه دار نمودن به حضور ارزشمند زن مسلمان ایرانی  در عرصه های مختلف از ابزارهای متعدد بهره جستند.

برای ضربه زدن به پیکره نظام اسلامی بهترین راه فرهنگ است، حال که از طریق جنگ سخت مغلوب شدن و دقیقا هدف را برای یکی از موثرترین عناصر پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن دفاع مقدس تنظیم می کند و آن کسی نیست جز زن که از طرق مختلف خصوصا از طریق رسانه ها که همت می بندد تا از طریق رخنه در فرهنگ اسلامی ایران، نظام اسلامی را از پا درآورد.

اینجاست که باز زن است و جهاد و مبارزه، این بار جهادی سخت تر. دشمن برای نابودی فرهنگ ناب ایرانی جایگاه مادری را نشانه می گیرد. جایگاهی که اینگونه خواب دشمن را برآشفته استمادر است که با مراقبت از جنین در دوران بارداری ، دوران شیردهی و تربیت فرزند، با انواع آموزه هایی که تعلیم می دهد در فرهنگ اسلمی کشور ایفای نقش می نماید.

به تعبیری جهاد کبیر زن را در ترویج فرهنگ اسلامی می توان برشمرد. نقش زن در تمام آنچه در آموزه های دینی، در رفتارهای اجتماعی و فردی و تربیتی، چگونه زیستن و چگونه بودن و مسائل اقتصادی و ... می توان به خوبی مشاهده نمود.

اگز زن انقلابی  مجاهد همچون گذشته از ارزش گذاری خود آگاه باشد ؛ می تواند تربیت نسل انقلابی و مدیریت زهرایی  درون خانواده ، از فرزندان خود حامیان و مدافعان بسازد، مفید برای کشور و نظام اسلامی  و موثر در پیشرفت و استقلال کشور.

امام راحل عظیم الشان چه زیبا درمورد حضور زنان در صف مقدم جهاد سخن می گوید که ،  ملتی که بانوانش در صف مقدم برای پیشبرد مقاصد اسلامی هست، آسیب نخواهد دید.

گویی ایشان این سالها جهاد کبیررا می دیدند که فرمودند: شما در آتیه برای مملکت ما پشتوانه هستید، من امیدوارم که باز شما در صف مقدم باشید و این نهضت را به آخر برسانید.

زن انقلابی می تواند با پایبندی به مبانی ارزش های اسلامی  انقلاب ، با علم و آگاهی از اهداف شوم دشمنان با رعایت حریم عفاف و حجاب ، افزایش جمعیت و تربیت نسل انقلابی، باز هم چون گذشته در صف مقدم مجاهدان قرار گیرد و این بار در جهاد کبیر نیز مثمرثمر واقع گردد.

 


اتمام متن/

نام:
ایمیل:
* نظر: