جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۸:۴۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
طبق پیش بینی های صورت گرفته، از امشب شاهد بارش های پی در پی و شدیدی در سطح استان وسیلابی شدن رودخانه ها خواهیم بود، شدت اولیه این بارندگی در روزهای نخست بیشتر است و تا هفته آینده ادامه دارد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس ظهر امروز در استانداری فارس برگزار شد.

دهقانی مدیر عامل آب منطقه ای فارس در این جلسه با اعلام اینکه طی چند روز آینده به طور قطع رودخانه های استان مخصوصا رودخانه خشک شیراز و سلطان آباد سیلابی می شود، از ورود سامانه بارشی قوی به استان از شامگاه امروز و فردا صبح خبر داد.

وی با بیان اینکه این بارش قوی تا شنبه هفته آینده به طول می انجامد، هشدار جدی نسبت به وقوع سیل داد.

دهقانی با اظهار اینکه بعضی از قسمت های مناطق 5 و 7 شهرداری شیراز در معرض خطر سیلابی شدن قرار دارند، گفت: باید اقدامات جدی صورت بگیرد و تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع صدمات جانی و مالی اندیشیده بشود.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس با اعلام اینکه پس از مدتها خشکسالی اکنون زمانی رسیده که با بارش شدیدی روبرو خواهیم شد و رودخانه های خشک که سالهاست رنگ آب به خود ندیده اند سیلابی می شوند، تاکید کرد: اقدامات لازم توسط مسئولان مربوطه صورت گرفته و در حال تلاش برای پیشگیری از هر گونه آسیب هستند لذا لازم است مردم از نزدیک شدن به مناطق خطر به جد خودداری کنند.

به گزارش شیرازه، طبق پیش بینی های صورت گرفته، از امشب شاهد بارش های پی در پی و شدیدی در سطح استان خواهیم بود و شدت اولیه این بارندگی در روزهای نخست بیشتر است و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که حریم رودخانه های خشک به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی در معرض خطر قرار دارند و احتمال بسته شدن راه ها تا زمان رفع خطر وجود دارد.

خلیل رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با تاکید بر اینکه مدیران به سیلاب ها و بارندگی های شدید سالهای 72، 73، 65 و 80 نگاهی بیندازند و خدماتی که در آن سالها ارائه شد و نقاط ضعف و قوت ها را پیدا کنند، گفت: تمامی دستگاه ها و اداره های مربوطه با مستندات مکتوب و ذهنی پیش فرضیات شان را برای بدترین حالت موجود و مقابله با خطرات احتمالی بچینند.

وی با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو که اخیرا به وقوع پیوست، اظهار داشت: آن حادثه درس عبرت و تجربه ای برای همه ما بود و باید بدانیم که در شرایط سخت بجای تخریب باید در کنار هم از مشکلات و بحران به سلامت بگذریم.

رضاییان با تاکید بر اینکه تمامی پیمانکاران عمده در ادارات کارشان تعطیل است، افزود: این افراد و دیگر مدیران اجازه مرخصی و ماموریت رفتن ندارندو باید در حالت آماده باش برای ارائه خدمات احتمالی بسر ببرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: در شرایط بحران نباید عاطفی برخورد کرد؛ مردم با رعایت آرامش و خروج از حریم ها و کناره گرفتن از تماشای این صحنه ها اجازه بدهند ماموران مربوطه به خدمات رسانی بپردازند.

مدیرکل سازمان هواشناسی فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: برای شهرستان‌های سپیدان، کازرون و نورآباد بین 90 تا 150 میلی‌متر، برای جهرم، استهبان، تخت‌جمشید، شیراز، درودزن بین 40 تا 64 میلی‌متر و داراب و فسا نیز 50 تا 70 میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده است.

فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس از تعطیلی مدارس  در سه مقطع تحصیلی و دانشگاه های استان در نوبت صبح  فردا دوشنبه خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: