آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس خبر داد:
قزل سفلی گفت: مسؤولان بسیج دانشجویی و مربیان حلقه‌های صالحین دانشجویی باید از فکر و اندیشه‌ورزی، معرفت‌اندوزی، بصیرت، اخلاق، معنویت و مهارت تشکیلاتی برخوردار باشند.
به گزارش تنویر، اسماعیل قزل‌سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در دوره توانمندسازی مربیان حلقه‌های صالحین دانشجویی ویژه برادران دانشگاه‌های فارس که به همت مدیریت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی این استان برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان بسیج دانشجویی و مربیان حلقه‌های صالحین دانشجویی باید از فکر و اندیشه‌ورزی، معرفت‌اندوزی، بصیرت، اخلاق، معنویت، مهارت تشکیلاتی و... برخوردار باشند و برای هرکدام از این ویژگی‌ها باید برنامه‌ریزی مدون و منسجم کنند.

وی با بیان اینکه تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان درگرو تربیت انسان‌های عالم، متقی، آزاده و اخلاقی است افزود: تحقق این هدف نیازمند نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم‌کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به‌صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، کارکردهای فردی، سازمانی، اجتماعی و... را ازجمله کارکردهای حلقه‌های تربیتی عنوان و خاطرنشان کرد: به‌روز بودن نسبت به بیانات مقام معظم رهبری به بصیرت‌افزایی کمک می‌کند.

قزل‌سفلی با تأکید بر استفاده از محضر علما، توسط به قرآن، دعا و زیارت گفت: دانشجویان بسیجی و انقلابی با مهارت‌های خود و تقویت آن‌ها به تداوم انقلاب کمک کنند.

* اجرای هرچه بهتر نظام تربیتی صالحین بسیج دانشجویی از اهداف این دوره است

حجت‌الاسلام مجتبی ایوب‌زاده مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این برنامه اظهار داشت: اجرای هرچه بهتر نظام تربیتی صالحین بسیج دانشجویی از اهداف این دوره است.

حجت‌الاسلام  ایوب‌زاده افزود: در این دوره توانمندسازی کارگاه‌های اصول و مبانی تربیت، حلقه و گروه‌داری، تبیین نظام تربیتی، اصول مدیریت در بسیج دانشجویی و سواد رسانه‌ای با حضور اساتید برجسته برگزار شد.

مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به نظام تربیتی شجره طیبه صالحین دانشجویی اضافه کرد: در این طرح تلاش خود را برای ارائه مدل تربیتی مناسب با اهداف، رسالت‌ها و اقتضائات دانشگاه و دانشجویان با در نظر گرفتن شرایط و تحصیلی و محیطی آن‌ها کرده‌ایم.

ایوب‌زاده با بیان اینکه هدف تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام، تقرب به خداوند است ادامه داد: راه رسیدن به هدف نهایی تعلیم و تربیت، در دین اسلام به بهترین و کامل‌ترین وجه بیان شده است.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت فرایندی هدفمند است که دست‌یابی به اهداف آن، جز با طراحی و برنامه ریزی، هدایت و رهبری این فرایند از طریق سازمان‌دهی، بسیج منابع و امکانات و ارزیابی و نظارت بر آن ممکن نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: