کد خبر: ۱۰۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
گشایش های پسابرجام/
در چند ماه اخیر به علت عدم تحقق وعده‌های دولت برای خرید مرکبات باغداران شمال به قیمت مناسب، باغداران مجبور شدند هزاران تن از دسترنج خود را در جاده‌ها، رودخانه‌ها و دریا بریزند.
 
میوه ایرانی به دریا ریخته می‌شود؛ آبمیوه خارجی وارد می‌شود +جدول 

مسئولان وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به این سوال که چرا این میوه‌ها را در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار نداده و آنها را به آبمیوه تبدیل نکردند، پاسخی ندادند.

اما بررسی آمارهای واردات نشان می‌دهد به علت واردات انبوه آبمیوه از کشورهای خارجی در سال جاری، طبیعی است بازار داخل از محصولات داخلی، مملو شده و دیگر فضایی برای تولید آبمیوه از محصولات داخلی باقی نماند.

بر اساس آمار گمرک، در 10 ماهه اول امسال فقط 7600 تن آب مرکبات به کشور وارد شده که 6176 تن آن آب پرتقال بوده است.
 
میوه ایرانی به دریا ریخته می‌شود؛ آبمیوه خارجی وارد می‌شود+ جدول////////لطفی

این محصولات از کشورهایی چون اتریش، پاکستان،‌ برزیل، یونان، ترکیه، هلند، امارات، بلژیک، ایتالیا، ایرلند، کره جنوبی، دانمارک و قبرس به ایران وارد شده است.

همچنین در سال جاری 80 تن آب قره‌قاط از امارات به ایران وارد شده است. میزان واردات آب گریپ فروت هم 68 تن بوده است. 193 تن هم سایر انواع آب مرکبات و 55 تن آب سیب ایرلندی در این مدت وارد ایران شده است. کره جنوبی هم موفق شده 60 آب انگور به ایران صادر کند.

3000 تن آبمیوه به استثنای آب موز و مرکبات و آناناس هم وارد ایران شده است. در این مدت 50 هزار تن هم آب آناناس وارد کشور شده است.

موج ورود آبمیوه به کشور در سال جاری احتمالا ناشی از همان دستاوردهای برجام برای خارجی‌ها بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: