شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
توسط بسیج سازندگی صورت گرفت
فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله شیراز گفت: با اختصاص تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی 35 واحد تولیدی در محدوده غرب شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری فارس اسماعیل محبی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری توسط بسیج سازندگی سپاه ،ثارالله شیراز بیش از  800 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیانی که کارگاه‌های کوچک تولیدی و صنایع تبدیلی در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌اند پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته حمایت از طرح‌ها و واحدهای تولیدی در دستور کار نواحی بسیج قرار گرفته است، گفت: حوزه معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله شیراز در این راستا از مجموع اعتبارات اختصاص‌یافته با حمایت از اشتغال‌زایی و کارگاه‌های کوچکی که زمینه تولید و اشتعال مردم را به دنبال دارد اقدامات چشم‌گیری را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این‌گونه واحدهای تولیدی از محدوده غرب شیراز تا بخش ارژن انجام شده است.

محبی‌پور گفت: مدیرانی وجود دارند که هنوز بعد از 10 ماه از سال گذشته، در جلسات اقتصاد مقاومتی بیانات مقام معظم رهبری را قرائت می‌کنند که معظم‌له چه گفته‌اند اما به همین بسنده کرده‌اند و هیچ‌گونه اقدامی را در این زمینه تاکنون انجام نداده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز بیان داشت: 13 واحد تولیدی طیور و 11 واحد پرورش قارچ و تعدادی واحدهای کوچک تولیدی دیگر با اعطای تسهیلات زمینه فعالیت آ‌ن‌ها فراهم‌ شده است.

محبی‌پور یادآور شد: امسال 35 عرصه اقتصاد مقاومتی از غرب شیراز تا بخش ارژن توسط بسیج سازندگی ایجاد شده که برای مردم اشتغال‌زایی داشته است که در زمینه‌های پرورش بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، مرغ محلی، پرورش قارچ، ماهی، اصلاح باغات، زنبورعسل، صنایع تبدیلی خشک‌کن میوه‌، صنایع‌دستی، مشاغل خانگی خیاطی و پرورش دام سنگین است.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت‌ماه سال آینده روند ثبت‌نام از متقاضیان ایجاد عرصه‌های تولیدی آغاز می‌‌شود که از مردم درخواست داریم از نیمه این ماه مراجعه کنند تا در روند سیر واگذاری تسهیلات قرار گیرند، گفت: از سال آینده کارگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی میوه‌جات، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و همچنین متقاضیانی که در منزل کارگاه‌های کوچک خیاطی و غیره راه‌اندازی کنند در اولویت حمایت بسیج سازندگی ناحیه ثارالله خواهند بود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز بیان داشت: افرادی که تعاونی صنایع تبدیلی گروهی متشکل از چند نفر در قالب آبمیوه‌گیری، بسته‌بندی شوریجات به‌صورت کارگاهی فعالیت کنند در اولویت واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

وی در ادامه گفـت: مردم استقبال خوبی از طرح‌های مورد حمایت بسیج سازندگی کرده‌اند که نشان از وجود بیکاری بسیار و نبود درآمد آنان دارد و امیدواریم به همت مسؤولان و مدیران زمینه اشتغال و کارآفرینی تسهیل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: