جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۴۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
فارس
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی مرکز توسعه علوم سلولی در شهر تبریز گفت: این مراکز در شهرهای شیراز و تهران نیز با محوریت درمان سرطان و با حضور شرکت های دانش بنیان ایجاد می شود.

 به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری «خبرجنوب» نوشت: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی مرکز توسعه علوم سلولی در شهر تبریز گفت: این مراکز در شهرهای شیراز و تهران نیز با محوریت درمان سرطان و با حضور شرکت های دانش بنیان ایجاد می شود.

دکتر امیرعلی حمیدیه افزود: توسعه علوم پزشکی در ایران و در جهان به سمت پزشکی بازساختی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماریها میرود، کشورمان زیرساخت های مناسب برای توسعه این علم دارد، شیرینی توسعه این علم را مردم ایران به زودی خواهند چشید و در زمینه های بالینی ما دستاوردهای شگرفی را درباره سلول درمانی تجربه خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: قطب شمال کشور اخیراً فعال شده و شهر تبریز کانون توسعه علوم سلولی در این قطب از زیرساختهای موجود استفاده می کند، اولین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است که در این شهر ایجاد شده است و دومین مرکز هم تا دو سه ماه آینده در شهر شیراز ایجاد خواهد شد. دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که در یک و نیم سال گذشته آیین نامه های مختلف در زمینه ژن درمانی و سلول های بنیادی به تصویب رسیده است، گفت: اکنون راه برای توسعه علوم پزشکی بازساختی در کشور باز شده است. وی ادامه داد: در زمینه سل تراپی، آیین نامه ها به زودی ابلاغ خواهد شد، از سطوح دانش آموزی و دانشجویی در این زمینه حمایتهای خاص صورت خواهد گرفت و شرکت های دانش بنیان در این حوزه تقویت و حمایت خواهند شد.
حمیدیه ادامه داد: 65 شرکت دانش بنیان در حوزه سلولی در کشور فعال هستند، این جای خوشحالی دارد که علاوه بر توسعه علم و دانش سهمی هم از اشتغال و کار آفرینی برای جوانان در این عرصه ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی در استان فارس هم تشکیل شده است و از حمایت های اقتصادی و معنوی بهرهمند هستند، این شرکت ها نوپا هستند و تا یک سال آینده فعالیت های جدی تری خواهند داشت.
این مقام مسئول همچنین از بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی یاد کرد و گفت: بسیاری از بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل دارند ادامه درمان خود را در شیراز پیگیری کنند و شیراز را به کشورهای اروپایی ترجیح می دهند، از این رو شیراز می تواند به عنوان قطب توسعه علوم سلولی در منطقه جنوب کشور ایفای نقش کند و ظرفیت های پر شمار در این حیطه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: