جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۵:۰۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
رئیس اتاق اصناف گفت: بهترین بازرس و ناظران ما مردم عزیز هستند که میتوانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شکایت آنان رسیدگی شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از خبر جنوب ، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: بیشترین شکایات مردمی از گرانفروشی، عرضه کالای بدون کیفیت و ضمانت همراه با عدم صدور فاکتور خرید است که در واحدهای صنفی فاقد جواز کسب انجام میپذیرد که مصرف کنندگان عزیز نیز هنگام مراجعه به اتحادیه های صنفی یا اتاق اصناف در امر رسیدگی به شکایت خود با مشکل مواجه می شوند.

سید محمود هاشمی با اشاره به ماده 12 قانون نظام صنفی کشور در خصوص الزام واحدهای صنفی به جواز کسب اظهار داشت: بر اساس این قانون افراد صنفی موظف هستند قبل از تاسیس هر واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مراحل صدور جواز کسب برای متقاضیان نسبت به گذشته تسهیل شده است؛ ابراز داشت: عزیزانی که در بیش از یک حرفه نیز فعالیت دارند می توانند برای هر حرفه خود یک جواز کسب اخذ کنند و در ماده 12 قانون نظام صنفی کشور تبصره 3 آمده است صدور بیش از یک پروانه کسب برای هر فرد صنفی واجد شرایط قانونی برای یک یا چند محل کسب به شرط معرفی مباشر، بر اساس آئین نامه اجرایی موضوع این ماده بلامانع است.

رئيس اتاق اصناف مركز استان فارس با بیان اینکه طرح شناسایی واحدهای صنفی فاقد جواز کسب با جدیت از سوی اتاق اصناف مرکز استان فارس دنبال می گردد؛ خاطرنشان کرد: همکاران ما در سطح شهر واحدهای صنفی فاقد جواز کسب را با برچسب قرمز و واحدهای صنفی دارای جواز کسب معتبر را با بر چسب سبز مشخص کرده اند که در حقیقت با دادن اخطار واحدهای صنفی فاقد جواز کسب را به سمت اتحادیههای صنفی جهت اخذ جواز کسب هدایت می کنند و در صورت عدم همکاری اقدامات قانونی از جمله پلمپ واحد صنفی خاطی انجام خواهد گرفت.

هاشمی اشاره ای نیز به واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان فارس داشت و ابراز داشت: همزمان با طرح شناسایی واحدهای صنفی فاقد جواز کسب، همکاران ما نیز در واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف همراه با بازرسان اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز نیز بر عملکرد تمامی واحدهای صنفی با گشت های شهری نظارت و بازرسی خواهند داشت که با نزدیک شدن به ایام نوروز طرح ویژه بازرسی همراه با گشت های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، اداره کل تعزیرات حکومتی استان ، مرکز بهداشت و مدیریت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی فارس اجرا و بازرسی ها تشدید میشود.

وی افزود: بهترین بازرس و ناظران ما مردم عزیز هستند که میتوانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره 32340000- 071 یا 124 تماس حاصل نمایند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شکایت آنان رسیدگی شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: انتظار داریم مردم خرید کالا و خدمات را حتما از واحدهای صنفی مجاز دارای جواز کسب انجام دهند در غیر اینصورت رسیدگی به شکایات آنان طولانی و با مشکل در اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف مواجه خواهد شد و این امر بدلیل مشکلات قانونی نارضایتی های عزیزان را نیز به همراه خواهد داشت.

هاشمی در پایان با تاکید بر خرید کالای ایرانی با کیفیت از سوی شهروندان عزیز، اضافه کرد: مصرف کنندگان همیشه به دنبال خرید کالاهای مرغوب و باکیفیت و ضمانت اصلی هستند و این امکان برای مصرف کنندگان در واحدهای صنفی دارای جواز کسب مهیا شده است تا بتوانند بهترین خرید داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: