پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۰۹:۴۰
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
گفتگوی اختصاصی با فرماندار ویژه و فرمانده سپاه جهرم
بعد از سپری شدن بحران سیل در جهرم شایعاتی در فضای مجازی و بین مردم پیچید مبنی بر.....
به گزارش تنویر جهرم بعد از وقوع بارندگی های فراوان در چند روز اخیر در شهرستان جهرم و شکسته شدن بند تغذیه مصنوعی محمدآباد آن شهرستان و جاری شدن سیل در چند قسمت و وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی، خانه ها و اموال برخی از مردم شریف فرهنگ شهر، زیباشهر و برخی نقاط دیگر، شنیده ها حاکی از پخش شایعه ای مبنی بر شکسته شدن سیل بند محمد آباد توسط سپاه بود که در این وضعیت، فضای روانی را برعلیه نیروهای خدوم و زحمت کش سپاه وبسیج به راه انداخت.

بر همین اساس بر آن شدیم تا با پیگیری از مسئولین ذی ربط واقعیت را جهت تنویر افکار عمومی روشن نمائیم.

ابتدا به سراغ مهندس صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم رفتیم و با ایشان به گفتگو نشستیم که در ادامه متن مصاحبه آمده است.

سپاه و بسیج هیچ نقشی در ساخت یا تخریب بند محمد آباد نداشته است

مهندس علیرضا صحرائیان با  تإکید بر حضور به موقع و فعالیتهای اثرگذار سپاه و بسیج شهرستان جهرم تصریح نمود: حضور به موقع بسیجیان و سایر دستگاهها و نهادهای خدمات رسان در مقابله با بحران در شهرستان جهرم ستودنی بود و شکسته شدن بند تغذیه مصنوعی محمد آباد توسط سپاه و بسیج شایعه ای بیش نبوده که به شدت تکذیب می گردد.

وی افزود: بند تغذیه مصنوعی محمد آباد بیش از 30 سال پیش جهت مهار سیل آبها و روان آبها توسط سازمان منطقه ای آب استان فارس احداث شده و مالکیت، نگهداری و بهره برداری آن به هیچ عنوان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبوده است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تأکید بر هوشیاری مردم و رسانه ها در چنین مواقعی اظهار داشت: رسانه ها و افکار عمومی نباید اجازه دهند که گروههای معاند و ضد انقلاب از اینگونه مسائل و اتفاقات بهره برداری سیاسی کنند.

خبرنگار تنویر در ادامه این گفتگو با سرهنگ محمد صادق شادمند فرمانده سپاه جهرم به صحبت نشست و کم و کیف خدمت رسانی سپاه و بسیج و  بحث شایعات مذکور را از وی جویا شده است.

افتخار بسیج و سپاه خدمت بی منت به مردم

از شایعه تا واقعیت

سرهنگ شادمند فرمانده سپاه جهرم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که می فرماید" مردم ولی نعمتان ما هستند" تصریح کرد: افتخار سپاه و بسیج که خودشان از مردم هستند و در خدمت مردم و هرکجا که نیاز انقلاب اسلامی باشد با قوت و قدرت در صحنه حاضر و به انجام وظیفه می پردازند.

فرمانده سپاه جهرم با رد شایعه‌ی تخریب بند محمد آباد توسط سپاه و بسیج اظهار داشت: در شهرکهای فرهنگ شهر و زیباشهر بسیاری از پرسنل خدوم بسیج، سپاه ،ایثارگران و خانواده های مکرم ایشان زندگی می کنند چطور ممکن است که سپاه همچین اقدامی را انجام داده و جان و مال خانواده های کارکنان خود را به خطر اندازد.

وی با اشاره به خدمت جهادی بسی و سپاه در این بحران، افزود: اگر حضور بسیجیان همانند دیگر سازمانها و نهادها در این صحنه بود به دلیل خدمت به مردم دارالمومنین و اطاعت از اوامر ولی امر بمسلمین جهان بوده است.

سرهنگ شادمند تصریح کرد: ساخت، نگهداری، مالکیت و بهره برداری از بند تغذیه مصنوعی محمد آباد هیچ گونه ارتباطی با سپاه و بسیج نداشته و ندارد.

وی افزود: تخریب و مهندسی آن هم هیچ گونه ارتباطی با سپاه و بسیج نداشته است و این شایعه ات را به شدت تکذیب می کنم.

فرمانده سپاه جهرم با بیان دشمنی معاندان نظام و انقلاب و بهره برداری های آنها از چنین فرصتهایی تصریح کرد: اینگونه شایعات توسط خناسان و معاندان انقلاب که همیشه و همه حال در همه زمینه ها از سپاه و بسیج و دلاورمردان عرصه‌ی پیکار زخم خورده اند، منتشر می شود در حالی که ما باکی از این شایعات نداشته و نداریم و با تمام قدرت در راه خدمتگذاری مردم با افتخار ایستاده ایم و بی منت به مردم شریف، نظام و انقلاب و ولی امرمان امام خامنه ای (مدظله العالی) خدمت خواهیم نمود. 


نام:
ایمیل:
* نظر: