شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۵:۰۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت:تا پایان سال جاری قطار شهری از ایستگاه میدان نمازی تا چهارراه زند به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازشیرازه، پس از بارندگی‌های اخیر شیراز بخشی از خیابان زند نزدیک به ایستگاه وکیل‌الرعایا قطار شهری ریزش کرد که مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز دخیل بودن علل زمین‌شناسی و مهندسی پی را رد و علت آن‌را چنین تشریح کرد: به دلیل حجم سنگین بارش‌های اخیر، لوله‌های انتقال آب‌های سطحی دچار شکستگی شده و باعث سست شدن خاک و نشست آن شد.

اسدالله حاجی‌زمانی در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه خسارتی به تاسیسات قطار شهری وارد نشده است، گفت: گل و لای به درون تونل ایستگاه قطار شهری نفوذ کرده بود که با تلاش شبانه‌روزی در حال جمع‌آوری آن هستیم و پس از اتمام اقدامات زیرسازی و بهسازی در محل حفره ایجاد شده و آسفالت کردن محدوده به وسایل نقلیه اجازه عبور داده می‌شود.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در این حادثه شخصی صدمه ندیده است، تصریح کرد: به منازل مسکونی نیز آسیبی وارد نشده و تنها بخشی از یک ساختمان خشت و گلی قدیمی تخریب شده است.
بهره برداری از ایستگاه نمازی تا چهارراه زند در سال 95/ آخرین وضعیت فرونشست زمین در ایستگاه وکیل‌الرعایا
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت‌ها با احداث ایستگاه وکیل‌الرعایا بخاطر دلایل فنی و ایمنی بوده است، گفت: کارشناسان مربوطه، مطالعات زمین‌شناسی و بررسی‌های ایمنی برای احداث این ایستگاه را انجام داده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

حاجی‌زمانی با بیان اینکه فاصله بین ایستگاه چهارراه زند تا ایستگاه ولیعصر(عج) دو کیلومتر است، گفت: در تعیین ایستگاه‌ها فاصله طولی تعیین کننده نیست بلکه تراکم جمعیت تعیین کننده می‌باشد کمااینکه در خیابان معالی‌آباد و همچنین بلوار مدرس فاصله برخی از ایستگاه‌ها کمتر از یک کیلومتر می‌باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز این نوید را داد که تا پایان سال جاری قطار شهری از ایستگاه میدان نمازی تا چهارراه زند به بهره‌برداری می‌رسد و شاهد کاهش تردد خودروها در این مسیر پرترافیک خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: