کد خبر: ۱۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
آیت‌الله نوری همدانی:
به گزارش تنویر ، به گزارش فارس، این مرجع تقلید در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در خوزستان گرد و غبار و ریزگردها زندگی ساکنان آن مکان را تباه کرده؛ در آبادان و اهواز با درختکاری و امثال آن باید از ورود ریزگردها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: چندین سال است که ریزگردها مردم خوزستان را اذیت می‌کند، باید در نظر داشت مردم خوزستان بیش از همه استان‌ها در جنگ تحمیلی خدمت کردند.
آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: کسانی که در برابر مردم مسئولیت دارند بدانند موضوع خدمت به مردم و در فکر مردم بودن مهم است، مردم در زیر فشار اقتصادی و بیکاری هستند، مردم باید کاهش تورم را لمس کنند. در زندگی مردم در برابر گرانی و بیکاری چه کاری انجام شده است؟
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه ربا و دیرکرد حرام است، گفت:‌ روزی نیست که نامه‌ای در زمینه دیرکرد نداشته باشیم، حتی بیان می‌کنند چرا این قدر بیان می‌کنید؟ باید به اندازه‌ای بیان کرد که دیگر این امر صورت نگیرد.
از وجوهات شرعی برای کمک
 به خسارت‌ديدگان سیل استفاده شود
بر اساس این گزارش، آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیان داشت: برخی در خصوص جرایم دیرکرد می‌‌گویند این جریمه تأخیر وام است از ابتدا شرط شده است، بیشترین درآمد برخی از بانک‌ها از جریمه تأخیر است این اموال خلاف شرع است ربای آشکار محسوب می‌شود، هزینه دیرکرد به‌طور شرعی اشکال دارد.
وی با اشاره به بارش باران در روزهای اخیر، گفت: در برخی مکان‌ها به اندازه یک سال باران آمده است در کنار آن برخی خانه‌ها ویران و زندگانی برخی مردم را آب برده است در اینجا مسئولیت وجود دارد از طرفی باید شکر نعمت را بجا آورد از طرفی دولت و مردم مسئول هستند. دولت کارهایی کرده ولی به نظر می‌رسد کافی نیست بهترین کار خیر رسیدن به داد این مظلومان و زندگی از دست دادگان است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد:‌ از وجوهات شرعی برای کمک به اینگونه افراد استفاده کنند با کمک به این افراد بلا برطرف می‌شود و برکت در عمر آنها ایجاد می‌کند.
این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ اکسیژن زمین محدود است اگر درختان نبودند چیزی نمی‌گذشت هوای کره زمین مسموم می‌شد مأموریت درختان عکس ما است و مایه حیات ایجاد می‌کنند. مسئله درختکاری مسئله اصولی و‌ مهم است و در قرآن و روایات این مسئله دنبال شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: