کد خبر: ۱۰۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در اولین روز مجمع مرکزی بسیج کارگری:
مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در اولین روز مجمع مرکزی بسیج کارگری گفت: عملی کردن اقتصاد مقاوتی اولین و مهمترین هدف سازمان بسیج کارگری است که در یک سال اخیر با تشکیل کارگروه های تخصصی، شوراهای استانی و هیئت های اندیشه ورز مبادرت به آن کرده است.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، محمد ابراهیم کریمی مسئول سازمان در اولین روز مجمع مرکزی بسیج که تا تاریخ پنجم اسفند در هتل نخل مشهد ادامه دارد به لزوم عملی کردن اقتصاد مقاومتی در  بخش های مختلف تولید و صنعت تاکید کرد.

وی اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری با ایجاد برنامه های هدفمند و بلند مدت در زمینه عملی نمودن اقتصاد مقاومتی اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی در این زمینه کرده است. این سازمان در نظر دارد تا با پیگیری وضعیت صنعت و تولید در واحدهای مختلف صنعتی استان ها به پیگیری امور و مشکلات این واحدها به صورت تخصصی بپردازد.

 کریمی با اشاره به پرداختن به صورت عملی و تخصصی به مشکلات مشخص و پرهیز از چند شاخه گی در رفع مشکلات صنعت گفت: سازمان بسیج کارگری کشور تصمیم خود را به صورت متمرکز و واحد پیگیری کرده و ابتدا به الویت های مشکلات صنعت پرداخته است و در صدد رفع  آن برآمده.

 

وی ادامه داد: ابتدا باید به صنایعی پرداخت که کارکرد اقتصادی بالایی دارند از جمله صنایعی که زیر مجموعه و شاخه های زیادی به آنها وابسته هستند، صنایع صادراتی، صنایع غذایی و دارویی و صنایع استراتژیک.

 

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور ابراز کرد: سازمان بسیج کارگری کشور به منظور رسیدگی تخصصی تر به مسئله اقتصاد مقاومتی و اقدامات منجر به عملی شدن آن، از اواخر سال 94 ذیل شورای مرکزی خود، کارگروه هایی را راه اندازی کرد تا به صورت تخصصی وظایف مشخص شده در هر کارگروه پیگیری شود.

 

وی ادامه داد: این کارگروه ها عبارتند از: کارگروه مقابله با واردات بی رویه و کالاهای مضر، کارگروه رفع موانع تولید، کارگروه رسانه، کارگروه صالحین، کارگروه قوانین و مقررات، کارگروه تحقیق و توسعه است.

 

وی افزود: این مجمع به منظور هم افزایی و جمع بندی و نتیجه گیری اقدامات عملی استان ها در زمینه اقتصاد مقاومتی و  دریافت گزارش عملکرد آنها در رابطه با کارگروه های مشخص شده در هر استان تشکیل شده است.

 

وی اذعان کرد: به لطف خدا گزارشات ارسالی از استان ها بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است، البته اگرچه کافی نیست اما برای شروع، موثر و خوب است چرا که گزارشات رسیده ناظر بر این مطلب بوده  که بسیج کارگری در استان های مختلف توانسته به کارخانه ها و واحدهای تولیدی رسوخ کرده و بسیاری از مشکلات آنها را حل و پیگیری نماید و به اندازه بضاعت خود به شرکت ها و کارخانه ها کمک رسانی کند.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از رویکرد های بسیج کارگری، نگاه تخصصی و علمی به موضوعات بوده که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در استفاده از نخبگان و نوابغ عرصه اقتصاد و صنعت به تشکیل هیئت های اندیشه ورز اقدام نموده است.

 

کریمی افزود: هیئت های اندیشه ورز که اعضای آن همان اعضای اتاق های فکر و شوراهای راهبردی هستند با نگاه کارشناسانه به مشکلات اقتصادی زیر نظر سازمان بسیج کارگری به پیگیری معضلات مختلف صنایع در استان ها پرداخته و نظرات کارشناسانه خود را برای عملی شدن و پیاده کردن اعلام می کنند.

لازم به ذکر است در انتهای مجمع اعضا به جمع بندی نتایج می پردازند و سیاست ها و اقدامات لازم کارگروه ها در کشور برای سال آینده تعیین و مشخص می شود و در روز آخر به تدوین بیانیه و قرائت آن می پردازند و برای سال آینده برنامه ریزی های مربوطه صورت می پذیرد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: