کد خبر: ۱۰۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
در آستانه روز قشر «سازمان بسیج جامعه زنان»
روز سه شنبه 10 اسفندماه، با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان ایرانی و غیرایرانی و همچنین تعدادی از خانواده های معزز شهدای هسته ای، نشست تخصصی «تبیین جهانی الگوی سوم زنان» (زن نه شرقی، نه غربی) در سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار می شود.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج جامعه زنان کشور فاطمه سادات قریشی  با بیان اینکه روز قشر «سازمان بسیج جامعه زنان» برای نخستین بار همزمان با سالگرد صدور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید در روز 16 اسفندماه برگزار می شود، گفت: در این کنگره که سازمان بسیج جامعه زنان کشور در سال 1391 برگزار کرد، رهبر معظم انقلاب پیامی را ارسال کردند که در آن برای نخستین بار اصطلاح الگوی سوم زنان به کار رفت.

وی افزود: الگوی اول زنان زن شرقی است که هیچ نقشی در تاریخ سازی ندارد و الگوی دوم زنان غربی هستند که ابزار جنسی مردان و در خدمت سرمایه ‌داری جدید هستند، اما الگوی سوم «شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس» هستند که «زن نه شرقی، نه غربی» است.

قریشی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه زنان کشور برای تبیین جهانی این الگو، سلسله نشست های تخصصی را برگزار می کند، تصریح کرد: تا کنون شش نشست تخصصی با حضور بانوان فعال ایرانی و غیرایرانی برگزار شده است که هفتمین نشست، روز سه شنبه  10 اسفندماه با همکاری سازمان بسیج شهرداری تهران و در آن مرکز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست که از ساعت 2 الی 4 بعد از ظهر برگزار می شود، کارشناسانی همچون زهرا آیت اللهی، رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مرضیه هاشمی مجری آمریکایی الاصل شبکه پرس‌تی‌وی و زهره الهیان نماینده مجلس در دوره هشتم به بیان راهکارهایی در خصوص تبیین و جهانی شدن الگوی سوم خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: